Jag trivs.

2011-01-22 @ 13:32:22

Kattmys i fulsoffan.


Packa upp lådor får ta sin tid. Jag pejlar in området, går på promenader med Puffen och försöker lära mig hur man hittar rätt i den stadsdel som egentligen mest liknar en gigantisk labyrint. Jag har haft besök av flera vänner och det känns verkligen att det här är rätt för mig.

 

Katterna lever rövare, idag ska jag köpa dem lite fler leksaker och eventuellt fy-spray. Jag börjar bli less på att sitta med vattensprutan för att de inte ska vässa klorna på möblerna. Underligt nog har jag inga problem med katter på vardagsrumsbordet, trots att vi alltid som oftast äter här framför TV:n.

 

Jag blir lycklig när jag ser katterna kullra runt och slåss, och de är så charmiga att det faktiskt börjar bli riktigt äckligt.

 

Det här med inredning och så vidare får vänta. Min soffa kommer vecka 9 och jag längtar, för jag hatar den här blommiga och nedsuttna soffan. Den jag köpt är tvåsitsig plus en divan på sidorna.

 

För första gången så planerar jag långt in i framtiden. Jag gillar den känslan. Jag har aldrig gjort så förut. Nu handlar det om (livs)kvalitet.

 

Mary har varit här i nästan en vecka och jag vill inte att hon ska åka. Jag vill inte att hon ska åka. Så har jag aldrig känt förut. Jag har alltid tyckt om att vara själv och har ett behov av att få vara ifred, men det känns lika självklart att hon ska vara här som katterna.

 

Nåväl. Nu ska jag fixa lunch och sedan ska vi iväg till Djurmagazinet och sedan Media Markt.

 

Livet är gott. Äntligen kan jag försöka gengälda all kärlek jag fått från andra.

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: iso

har du ordentligt med klösmöbler till katterna då? klösandet betyder ju ungefär 'här bor jag, det här är mitt' prova att ställa klösgrejer bredvid möbeln dom klöser på.

2011-01-22 @ 14:17:51
Postat av: Josefin

Jag blir alltid så glad av att läsa din blogg, det är verkligen glädjande att du mår så mycket bättre nu!



När jag blev tillsammans med mitt livs kärlek så förändrades allt. Nu känner jag att jag har ett liv värt att leva, så jag kan relatera till hur du känner.

2011-01-22 @ 14:29:19
URL: http://decodejosefin.wordpress.com/
Postat av: Saari

iso: Ja, katterna har ett riktigt fint klösträd. Har sprayat dofta-gott med kattmynta på det och de använder det, jag ska också få ett mindre senare. Tack för tipset!



Josefin: Vad härligt! Det är så många som letar efter misär och slutar bry sig när man mår bättre, jag är glad att jag har kvar människor som dig som läsare :)

2011-01-22 @ 14:36:46
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Lina

Hejsan!

Kul att du trivs. Tror dock att fy-spray inte finns längre då det inte var hälsosamt. Sen det med kattmynta har jag läst att kattungar inte känner av det förenrunt 6 månader. Kanske har jag fel, men när jag haft ungar så har dom inte brytt sig om det fören dom blivt könsmogna.

Ha det så bra du kan:)

2011-01-22 @ 14:52:02
URL: http://linasarlin.blogspot.com
Postat av: iso

en sån här liten pelare brukar hjälpa bara det. (nu har jag själv inte haft råd att följa mitt eget tips med klösgrejer i HELA lägenheten och har därför trasiga tapeter).

2011-01-24 @ 18:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: