Smink.

2010-05-21 @ 13:04:40

Jag blev pushad av en viss Sandra att våga använda lite fler färger än svart och vitt som ögonskugga :)


I min morgonritual ingår det att sminka sig. Det är en trevlig vana, att måla och putsa fram ett resultat i ansiktet samtidigt som man poppar bra musik för att få en shysst känsla.

 

Jag är nervös idag, för jag ska till min läkare. Jag är alltid så jävla nervös varje gång, för det finns saker som jag är ambivalent inför att delge honom och prata om. För det mest blir jag bara tyst, när det kommer till det. Jag kopplar på den sociala kompetensen jag har, tar i hand och skrattar när man ska, ler och nickar vid rätt tillfälle. Jag tror att jag har ett problem som många andra också har, jag är för högfungerande i min sjukdom för att någon ska förstå hur man mår egentligen. Jag känner till fraser, jag kan prata på ett lättsamt sätt, jag är trevlig helt enkelt. Visst, det orkar jag inte alltid vara, men jag visar mig ändå alltid från min bästa sida, den bästa sidan jag har för stunden.

 

Andra planer jag har är att helgstäda här hemma. Det ser verkligen skit ut, men det är inte för att jag mått dåligt utan det är för att jag liksom inte haft tid. Jag har träffat vänner, jag har läst, jag har suttit på tok för mycket vid datorn men skrivit väldigt mycket. Jag har faktiskt inte sett så mycket på TV alls. Det är som en ny era!

 

 

Ha en bra fredag, alles!

 

... Och på tal om smink... Jag påminner igen om att gå in på http://conler.se/2010/may/fashion-final.html och rösta på min bild som blivit nominerad i Madickens fashion-tävling! Man kan som sagt rösta en gång per dag och jag skulle väldigt gärna vilja vinna. Det är tight, men jag har faktiskt en chans. Så ge mig den segern! :D

 

 

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Caroline/StyleFile

Hoppas du får en bra dag iaf1

2010-05-21 @ 14:00:00
URL: http://stylefile.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tycker det är helt rätt att använda mer färg på ögonlocket i sommar! Skall själv försöka komma ur mitt vit/svarta mönster :P

2010-05-21 @ 14:40:59
URL: http://rosvallare.blogg.se/
Postat av: Saari

StyleFlie: Man tackar :)



Johanna: Färger är vågat, men vågar man inte så kan man inte vinna heller :)

2010-05-21 @ 22:40:45
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Fialicious

Nu har jag lagt min röst och till och med motiverat, det du ;p

2010-05-22 @ 05:13:48
URL: http://fialicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: