Vistelsen i Österåsen i bilder.

2014-11-24 @ 14:39:00
Mot Österåsens hälsohem! Stopp i Örnsköldsvik för att köpa godis, dricka och sockar.
 
 
Vi körde fel på något vänster, trots att jag satt med kartan i knät. Det blev en omväg men...
 
 
Less i bilen, men vad kan man annat göra än att småle?
 
 
FRAMME! Mamma och jag packar upp i rum 2:10!
 
 
Hejhå, myskofta på.
 
 
Första natten, min fina mami är redo för sömn.
 
 
Flätan som jag bodde i under vistelsen.
 
 
Sover numera i flätat hår eftersom mina extensions lätt trasslar ihop sig.
 
 
Godnattvisa.
 
 
Vi fick låna ett elljus, mysigt!
 
 
Jag gillar den här bilden!
 
 
GODNATT!
 
 
GODMORGON! Lördag.
 
 
De adliga stenarna.
 
 
Knugen fick också vara med, haha.
 
 
Huvudbyggnaden. Man kan se "liggsalarna", där patienter lades ut regelbundet för att få frisk luft i alla väder.
 
 
Morgonpromenad, huvudbyggnaden.
 
 
Mamma demonstrerar hur tbc-patienterna fick ligga utomhus.
 
 
Hej! Här står jag i morgonsolen i vårt lilla rum.
 
 
Hårnålsträdet, bland det finaste som fanns i omgivningen.
 
 
Hårnålsträdet, dit patienter gick för att fästa en hårnål med hopp om att bli frisk, och kanske som en milsten för att de orkade ta sig ända dit.
 
 
Majblommeträdet, en senare påkomst.
 
 
Huvudbyggnaden och vår vinge.
 
 
 Hårinpackning och ansiktsmask på löradagskvällen.
 
Hemresan. Jag kommer tillbaka, Österåsen!
 
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: