Rep och spring.

2014-11-17 @ 18:57:55
 
 
 
 
Jag drömmer så tokigt. Riktigt tokigt, och jag lever uppenbarligen om i sömnen. Skrattar, hummar, pratar, petar, ringer samtal... Stackars Mary! Hon har för övrigt inte sovit i natt heller. Fy sjutton.
 
Morgonen förflöt som vanligt med kaffe framför datorn. Innan lunch packade jag ner min gitarr Daisy, kysste Mary, tog på mig hörlurarna och skyndade mig till Kärnhuset för att repa.
 
Först åt jag lunch på krita eftersom jag inte hade kontanter, och en mycket trevlig man satte sig och pratade med mig. Det är så fint med Kärnhuset, det är öppet och trevligt och det finns alltid någon som säger "hej". Det finns plats för skratt men eftersom det är ett ställe för människor med psykisk ohälsa så kan samtalen bli ganska allvarliga också. Jag förstår inte varför jag inte gått dit förut?
 
Jag gick in i studion och repade i två timmar. Jag glömde bort tiden totalt, sedan kom jag på att jag suttit över tiden men fastnade i en låt och glömde bort tiden igen.
 
Efteråt tog jag en fika och pratade med en annan väldigt trevlig man om religion. Ännu en gång flög tiden iväg och när jag ringde Mary så hade jag 7 minuter på mig att komma hem innan boendestödet kom - jag kom hem en halvtimma sent. Jag har varit så otroligt disträ hela dagen, jag glömde även bort att jag skulle träffa en god vän och mentor ikväll. Suck, jag är hopplös!
 
Så i julklapp vill jag ha en RIKTIGT BRA kalender som jag kan bära med mig, okej?
 
Jag dammsög när jag kom hem och sedan har vi ätit middag. Nu inväntar vi ett Jehovas vittne som ska ha bibelstudier med oss, det kommer bli otroligt intressant.
 
Jag önskar att jag hade tid att repa mer, men veckan är fullspäckad. Imorgon har vi boendestöd, tvätt och så ska Emma komma förbi! På onsdag har jag EBC hela dagen och på torsdag ska jag vara hårmodell. Sedan kommer jag åka till Nordmaling och på fredag åker jag och älskade mamma på hälsohem över helgen. Jag ser verkligen fram emot alltihop!
 
Jag fyller dagarna med liv!
 
Jag har ringt Ann och bestämt att ha en diskussion/debatt/föreläsning med tvåans personal. Det kommer bli på en torsdag någon gång innan jul hoppas jag, och jag sa att jag i alla fall ville ha 45 minuter på mig. Jag vill lyfta ämnet att vårda en självskadande patient på slutenvården, berätta min historia och andras, dela med mig av mina insikter och åsikter och ge ris och ros. Jag ska skissa på vad jag vill ha sagt och vad jag vill göra dem medvetna om.
 
Jag kommer krascha i sängen vid 22 skulle jag tro.
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

Personligalmanacka.se
:)

2014-11-17 @ 20:58:25
URL: http://janemary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: