KREATIVT KAOS.

2014-11-19 @ 17:02:36
VIrginia Woolfs släktträd.
 
Kreativt kaos.
 
KÖPT DEN!
 
Mary och Puffen ska ut en sväng.
 
 
 
Nu är det verkligen kreativt kaos här hemma. Musik blandas med litteratur, poesi varvas med politik och föreningsarbetet går framåt. Mitt egna projekt kring självskadebeteende inom vården upptar det mesta av min tanketid och jag gillar att jobba ganska hårt på mina egna projekt såhär. Jag flyter omkring bland ord och toner, kärlek och vardag.
 
Min dag började tre minuter innan väckarklockan skulle ringa. Mary var redan uppe och såg på House. Jag mornade mig och dansade sedan iväg till bussen, dags för EBC igen. Men jag var trött, skall tilläggas. När jag kom fram så fikade vi i vanlig ordning och sedan hade vi bildterapi. Dagens ämne var "Vulkan". Jag kände mig inte så kreativ, allt jag tänkte på var hur trött jag var och hur min envisa finne på kinden är en jävla vulkan.
 
Istället målade jag en aktiv vulkan, sotig himmel och dinosaurier. Fråga mig inte varför, jag blev nog 5 år igen då jag prenumererade på en tidning där man fick lära sig om olika dinosaurier och varje gång fick man en bit av ett självlysande skellett till en tyrannosaurus rex. Jag har vaga minnen från när jag såg på Denver, The Last Dinosaur som åkte skateboard och hur jag satte ihop det där skellettet bit för bit.
 
Ibland vandrar tankarna verkligen åt alla håll och kanter.
 
Efter det åt vi lunch och jag bestämde mig för att åka hem. Jag var dels jättetrött, men jag känner också ett visst agg mot levandsvanegruppen som vi har. Jag menar, vi sitter och fikar tre gånger om dagen och brer smör på bröd och äter kakor och dricker kaffe, sedan sätter vi oss för en timme och lyssnar på en talare och de bjuder på vatten och äpplen (som man dessutom bara får äta just där och då och inte ta med sig till efter man haft motion). Jag skyllde på att jag behövde packa. Jag och mamma ska på hälsohem på fredag och imorgon kommer jag inte ha tid att packa alls.
 
Så jag kom hem vid 13, tog en lång tupplur och sedan har tiden sprungit iväg från mig. Jag måste skapa lite ordning i tillvaron ikväll, helt klart. Jag ska välja ut böcker att ta med på min och mammas resa, musik och ladda batterier till kameran och min iPod. Det ska bli underbart att smita iväg en helg och bara vara! Datorn blir nog inget problem att vara utan i helgen, men gitarren däremot... Äsch, de kanske har en gitarr där? Jag vet inget mer än att det är ett hälsohem i en byggnad som var ett TBC-hem förr i tiden och att jag har bokat in en chokladmassage. Jag har ingen aning om vad chokladmassage innebär men det kan ju aldrig vara fel med choklad, eller hur?
 
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: yolanda

chokolate is awesome!

Kram <3

2014-11-19 @ 18:05:42
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: