Hårextensions och stressig dag (massor av bilder).

2014-11-21 @ 11:14:03
 
 
Före!
 
 
Igår stressade jag mer än vad man borde göra på en vecka. Jag klev upp, packade, packade om, packade lite till, duschade, flashade mig för postbudet, packade, försökte andas och kysste tillslut Mary farväl och drog min in mot stan.
 
Jag brukar ha en dipp på eftermiddagarna, men just igår så kände jag att jag inte alls hade någon lust att sitta och se min fula nuna i flera timmar och få håret gjort. Men när de satte igång så började det kännas lite bättre, Jannike från Hårizont var rolig och trevlig. Jag kände mig lite som ett objekt, eftersom jag var hårmodell och en instruktör av någon slag gick runt och kände på håret, gav tips, övervakade och så vidare. De pratade liksom runt mig eftersom det här var för att de skulle lära sig att sätta i håret.
 
 
 
 
 
Det är en helt ny form av extentions som inte sliter på håret. Man kan ha sprött och tunt hår som mig utan att göra det värre, och ju mer hår de satte i, desto roligare kändes det. Om jag sköter håret bra så kan jag sätta om det igen och kanske till och med ta in lite mer hår. Jag har nu tjockt och fylligt hår och jag kan inte låta bli att leka med det och slänga med håret.
 
 
Det här är resultatet!
 
 
 
 
 
 
 
 
Yaaay! Fint va?
 
Efteråt betalade jag för mig och gick till Musikanten och kände på en ukulele just innan stängningsdags. Jag väntade på pappa som skulle hämta mig. Det visade sig att han varit i stan länge, men det var ändå kul att kunna stanna och lära mig några ackord och småprata med ägaren.
 
Pappa och jag åkte hem till Nordmaling, föräldrahemmet. Jag vet att de är oroliga över mig, men jag klargjorde att det inte var någon fara. Jag håller inte på att bli hypomanisk utan jag tror att jag bara börjat leva livet som man ska leva det. Visst, jag stressar jättemycket, men jag både äter och sover ordentligt och tar mina mediciner.
 
Sedan jammade vi i stort sett hela kvällen. Vi tragglade oss igenom låtar. Pappa på bas, mamma på sång och jag på gitarr och sång. Jag "visade" dem Wintergatan, låten Sommarfågel och deras version av Visa från Utanmyra. Mysigt.
 
 
Trumsetet som följt mig sedan jag gick i första klass, om jag inte minns fel.
 
 
 
Sedan föll den stora tröttheten över mig. Oj vad trött jag blev. Hjärtat pickade på trots tröttheten och det var obehagligt. Så går det när jag är igång mer än vad min kropp och mitt psyke egentligen orkar med. Det är en träningssak, en dag kommer jag säkert kunna klara av en fullspäckad dag från kl 07.20 till sen kväll, men jag är inte där ännu.
 
Sedan däckade jag i bäddsoffan. Jag sov men vaknade tidigt, men jag låg envist kvar och somnade om, så jag har faktiskt sovit ut rätt ordentligt. Bra grund för resan som mamma och jag ska göra idag, hela vägen till Österåsen!
 
 
Däckad Saari.
 
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Patie

Wow! Resultatet av hårförlängningen blev ju superba!

2014-11-21 @ 15:01:01
URL: http://patricesalminen.blogg.se
Postat av: yolanda

Nicemed håret!! :)
Kul med musik och roligt att spela tillsammans :-D
Kram <3

2014-11-21 @ 16:37:20
Postat av: Linn

Det blev fantastiskt fint, men du var fin innan med förstås!
Roligt att läsa hur mycket du gör nuförtiden och hur glad du är.
Kram

2014-11-21 @ 23:58:15
Postat av: Beasty

Verkligen grymt snyggt!

2014-11-22 @ 02:17:32
URL: http://justbeasty.blogg.se/
Postat av: Jhna Netzell

Love the new look!

2014-11-22 @ 21:54:21
URL: http://nattstad.se/jhnanetzell
Postat av: zelda

Åh grymt och skitsnyggt, har hört talas om den nya löshårsgrejen och varit sjukt nyfiken. Minns inte om det var Mary eller någon annan fränd som pratade om det, men låg priset på 4000 ungefär?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: