12:e septemberrörelsen har träff ikväll!

2014-11-10 @ 16:02:00
Älskar oss!
'
 
Idag var jag uppe redan klockan 07 och slog på datorn (som behöver ungefär 50 minuter på sig att starta på grund av alla appar och skit), la mig en stund igen men kände mig rastlös. Så vid 08 gick jag upp igen, gjorde mig själv en stor kopp kaffe och satte mig för att skriva till Tilia och betala medlemskap samt betala för armbandet jag köpte av Emma. Innan lunch hade jag ändå fått en hel del gjort via datorn.
 
Efter lunch kom I-M från boendestödet och jag och Mary gjorde upp en plan. Hon skulle diska och dammsuga, medan jag och boendestödet skulle handla. Jag är lite, ehem, bättre på att handla eller vad man ska säga. Jag impulshandlar väldigt mycket och det brukar bli bra i slutet, i alla fall när det kommer till mat.
 
Det blev en full dramaten och två kassar fyllda till den bredd att jag knappt kunde gå. På något sätt tog vi oss hem och packade upp allt. Nu behöver vi inte handla innan jul, tror jag.
 
Mary hade dessutom rengjort badrummet, guldstjärna!
 
Det har varit en del 12:e september-jobb också, som alltid numera. Vi har insett att vi måste ha lite större koll på beställningar av armband, medlemskap, ekonomi och namn och nummer till andra eldsjälar från olika föreningar som sträckt ut en hand till oss. På så vis är det ganska bekvämt att styrelsens vice ordförande och sekreterare bor under samma tak.
 
Ikväll har vi träff på Kärnhuset med 12:e septemberrörelsen klockan 18.30. Ja, jag vet att jag tjatar, men jag vill att informationen når ut till så många som möjligt. Vi kommer bjuda på julmust, annars finns det billigt fika som Kärnhuset säljer. Vi har packat ner lite ljuslyktor och ska även ta med fotot på Maria som vi använde vid hennes minnesstund. Jag vet inte, men det känns som att hon är med oss just ikväll och jag vill att fler ska veta vem hon var, och vem hon var för mig.
 
Det är riktigt skönt med lite medvind!
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: yolanda

Bra jobbat! <3 kram

2014-11-10 @ 18:29:13
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: