Lista.

2014-06-26 @ 16:53:04
Hittade en lista hos Marys blogg, så jag snodde den.
 
1. Hur gammal är du?
I skrivande stund 27 år.

2. Hur gammal känner du dig?
På sätt och vis känner jag mig liten ganska ofta, men ibland väldigt gammal.

3. Vad har du gjort i dag?
Sovit, städat, gjort mindfulnessövning.

4. Vilken film såg du senast?
The Conjuring med Mary

5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Vår, när ljuset återvänder och jag kan se hur blommorna kämpar sig upp mot solen.

6. Är du besatt av någonting?
Just nu Stallet - Dansa med höga knän.

7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
I vårt hem, i soffan.

8. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
Jag var en riktig pojkflicka som liten, jag har gått i engelskaklass under högstadiet och jag har uppträtt massvis med gånger, både sjungit, spelat slagverk och teater.

9. När vaknade du i dag?
Flera gånger under natten men jag är inte säker på om jag riktigt har vaknat ännu.

10. Vilken är din favorithögtid?
Jul, eftersom den är så härligt förutsägbar.

11. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Just nu vill jag vakna pigg på förmiddagen i mina föräldrars båt på Trysunda, suga i mig lite sol och gå till kyrkogården, sedan äta en god middag utomhus och pussas med Mary. Somna till kluckandet från vågorna.

12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Trysunda.
 
13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 
Isolering på tvåan. Hugaligen. Neeej!
 
14. Hur vill du tillbringa din pension?
Gärna med min andra hälft och bo nära mina pensis-kompisar i ett hus.

15. Vad lyssnar du på just nu?
Mischas kurrande.

16. Har du någon gång brutit ett ben?
Handleden.

17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Mjölk, annan dryck som exempelvis Loka Crush, yoghurt, matlådor och snus.

18. Vad är du på för humör just nu?
Trött.

19. Vilka världsdelar har du varit i?
Aldrig lämnat Europa tyvärr.

20. Snarkar du?
Ja, tyvärr.

21. Vilka yrken har du provat på?
Handel, turistbyrå, städtant, annonsblad, cirkelledare (teater).

22. Hur går du helst klädd?
Varierar mellan bekvämt (typ leggings och tunika) eller i tyllkjol och en schysst top. Kanske en UB-korsett.

23. Vilket stjärntecken är du född i?
Vädurens tecken.

24. Vilket är ditt favoritgodis?
CHOKLAD!

25. Vad sa du senast?
Någonting till Mary.

26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Språk, psykologi och media.

27. Vilken är din favoritaffär?
Jag vet inte riktigt, men Lagerhaus är alltid kul.

28. Vad har du i dina fickor?
Snus och telefon.

29. Vad köpte du senast?
Mat och medicin.

30. Hur många gånger har du flyttat?
5 gånger tror jag.

31. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Böcker.

32. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvällsmänniska, fast jag önskar att det var annorlunda.

33. Senaste filmen du såg på bio?
My week with Marilyn. Jag går inte på bio så ofta.

34. Har du blivit sydd någon gång?
Dagens skämt!

35. Vad åt du till frukost?
Mannakvikk till frunch.

36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Gick i gymnasiet och var rädd för det mesta.

37. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Mary har ställt upp på många sätt den senaste tiden <3

38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
Sängbordet, ganska lång ut för att den ska vara lättare att lyfta om jag ligger åt höger sida.

39. Vad var det sista du åt?
Choklad.

40. Är du blyg?
Ibland.

41. Vad heter du i andra namn?
Ida S Gabrielle.

42. Har du varit med om en bilolycka?
Blev bumpad av en annan bil en gång men inget allvarligt.

43. Vilken är den roligaste träningsformen?
Typ badminton, tennis eller simning. Fast jag tränar inte.

44. Har du några husdjur?
Den legendariska Puffen samt tre katter.
 
45. Vill du gifta dig?
Absolut!

46. Var växte dina föräldrar upp?
Gräsmyr och Levar.

47. Har du någon gång ringt polisen?
Ja, angående förtal.

48. Har du svenskt ursprung?
Jag har inte släktforskat men jag är ganska säker på att jag har svenskt ursprung.

49. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Saari (Saarisen osv), Tommy (fråga inte).

50. Vilka är dina största svagheter?
Osäkerhet, kan inte planera någonting för att jag inte vet hur jag kommer må då, lovar runt men håller tunnt, är ganska lat. Det var ju ett trevligt sätt att avsluta listan på.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: