Tidig morgon (natt?).

2014-12-04 @ 08:43:22
 
 
 
Sedan strax efter 06 har jag suttit i soffan, det har varit en lång natt med mycket uppvaknanden. Vid 02 vaknade jag första gången av att jag pratade med Mary - fast det gjorde jag i en dröm. Jag vaknade av att jag högt sa "Förstår du vad jag menar?" och blev av mina egna ord klarvaken. Mary i sin tur sa bara ett klart "Nej", och så försökte vi somna om. Det är liksom ingen idé att börja prata mitt i natten.
 
Men jag drömde och vaknade om och om igen. Det var lite läskigt, för det var ungefär som att höra röster. Jag hade samtal med Mary som inte hon var med på, men jag hörde hennes röst och såg henne ligga bredvid mig. Mycket förvirrande var det.
 
Som sagt så gav jag upp tillslut och gick upp. Jag har sett på nyheterna i ett par timmar och är ganska mätt på politik nu, samtidigt arg för vår svåra politiska situation och trött på att det är såhär.
 
Jag funderar på att göra ännu ett försök att sova. Tanken var ju att jag skulle sova ut den här morgonen eftersom jag inte har någonting speciellt att göra på förmiddagen, men icket. Ikväll ska jag till Kärnhuset och Mary ska med sin bestie på stå upp-komedi. Först ska vi dock träffa Marys systeryster.
 
Wintergatans version av Visa från Utanmyra har rullat den här morgonen och den är extra skön när de lägger in en vibrafon i slutet. Äckligt bra.
 
Tänkte ta mig förbi Musikanten idag och lira lite ukulele och prova mig fram bland syntharna.
 
Allt står och faller egentligen på hur mycket vila jag lyckas få nu på förmiddagen. Så nu går jag mot sängen och lägger mig igen.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: