Grattis min bästa nörd!

2014-12-28 @ 12:27:41
 
 
 
Idag fyller min bästa nörd år, bror Åke! Jag ska strax ringa honom och gratta men jag ville dela med mig av bilderna ovan som en sorts hyllning till nördigheternas nördighet. Han har skapat ett spel som heter Pixel Wizard i sann 80-talsanda. Han har alltså byggt allting själv i kod och gjort miljöerna och alla bilder samt musik själv. Jag provspelade några rundor under julhelgen med en riktig raritet till handkontroll, här kopplad till USB-porten på hans dator. Jag dog gång på gång och jag blev nästan i klass med angry german kid (sök på youtube), men kul var det.
 
Ikväll ska det vara kusinträff och jag kan tyvärr inte vara med. Jag tror minsann att jag har en psykisk förkylning, men jag gör säkert comeback snart. Förkylningarna blir inte influensor om jag tar hand om dem på en gång.
 
 
 
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: yolanda

Grattis :D

2014-12-28 @ 14:55:55
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: