Dagen då allt ska klaffa.

2014-12-22 @ 11:28:31
 
 
 
 
Jag fick sova ut idag, ända till åtta på morgonen. Härligt. Riktig sömn, inte sådär ytlig.
 
"Får du egentligen någonting gjort?" funderar Mary när jag springer omkring som en höna utan huvud. Jag packar, jag sminkar mig, jag klär på mig, packar lite, fortsätter att klä på mig och packar om i väskorna och plockar fram julklapparna men måste tvärt borsta håret också. Det är mycket nu.
 
Snart ska jag till min läkare och säga att jag känner mig stabil och vill ut på praktik. Jag har en önskan om plats och jag har redan varit och kollat upp möjligheterna till praktik på egen hand. Men om det inte skulle gå, så är jag ändå öppen för någonting annat. EBC har varit väldigt bra för mig, och kanske kan jag ha kvar det samtidigt som jag går ut i praktik, men alla dessa år av terapi... det känns mer som en sysselsättning för mig. Man är aldrig någonsin fullärd, men jag har haft alla möjliga terapiformer i 10 år. Det börjar bli tröttsamt, speciellt när man på bildterapin måste svara på frågan hur trädet man målat mår. Det är ett träd och ingenting annat. Ska jag berätta en saga?
 
Senare ska jag på röntgen angående njurarna. Efter det blir det hemfärd och sista rycket med packningen. Sedan blir det avfärd till Nordmaling.
 
Puffen är helt fantastiskt. Det slår liksom aldrig fel - när jag kramar Mary så börjar han fnysa och skälla. Backar jag så blir han tyst. Går jag nära henne igen så skäller han. Älskade Puff, det har gått över 4 år nu och du får helt enkelt vänja dig vid det här. Mamma älskar dig lika mycket även om hon kramar mig.
 
Lite svårt att förklara för en hund bara.
 
Jag förbereder mig för Mary-abstinens, jag gissar på att jag kommer ringa ner henne och föra sms-krig. Jag är tamejfan inte hel utan henne. Skrämmande men antagligen sant. Men jag glädjs åt att fira julen med min familj, bästa presenten varje år är när min bror kommer upp. Jag behöver egentligen ingenting annat. Utom en ukulele, kanske.
 
Nu är det officiellt, det är fest hos oss på nyårsafton och det blir Lady GaGa-tema. Vi kommer spela alla hennes album och remixer och så vidare, take it or leave it. Välkommen som ditt inre monster, eller något Lady GaGa-inspirerat! Kom igen, det blir kul!
 
Så det är nog lugnt.
 
Nu ska jag springa till bussen.
 
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: