Dag på stan och julklappar.

2014-12-09 @ 17:00:24
 
 
 
 
 
Jag har sovit hyfsat i natt, klev upp vid halv nio och det kändes bra. Förkylningen är bättre och jag kände att jag kunde genomföra dagens planer.
 
Jag tog på mig hörlurarna och stack ner på stan på hemligt uppdrag. Men jag tog mig tid att stanna på Musikanten och känna på lite instrument. Jag nötte ackord på ukulelen och gjorde en lite hemlig sak, jag tappade tiden totalt och det var riktigt skönt faktiskt. Jag köpte ingenting kan jag kanske tillägga. Det blir efter jul!
 
Jag måste ha tålamod, och det är svårt. Mina julklappsbyggen kräver väntan, det är liksom flera steg för att förverklga dem. Samtidigt är det ju det som är kul också. Presenterna kommer från hjärtat. Jag har åtminstone inhandlat skruvar men måste låna en borrmaskin av någon granne eller kvartersvärden. Ja, du hör ju att jag har det jag gör.
 
Marys present är nu fullständig. Det känns faktiskt viktigast. Jag misstänker att hon verkligen kommer gilla den. Nu retas jag med henne, den lyser under granen.
 
Det är mycket tissel, tassel, pyssel, prassel. Imorgon kommer Patrice och PMS ska ha pysselkväll och glöggprovning. Jag är så uppspelt över mina idéer till julklappar och hatar verkligen att jag måste vänta med att avslöja dem, jag vill uppdatera bloggen för varje bit som sätts på plats.
 
Jag har gjort en del självrannsakan när det kommer till mitt mående. Mina föräldrar tog för några veckor sedan upp frågan om jag var hypomanisk. Folk ber mig lugna ner mig. Jag har visserligen gjort av med mycket pengar och är väldigt spontan, men hypomanisk? Nej, jag har också ett konsekvenstänkande.
 
Jag har insett att jag faktiskt mår bättre i överlag även om jag också har mina sämre dagar, jag är nog såhär när jag ligger på normalnivå. Det är bara det att ingen är van att se mig såhär, så i fas, så okej. Det har ju alltid varit dramatiskt och det har jämt funnits en oro runt mig men jag känner att jag vet vad jag gör och lyssnar på vad jag orkar och inte orkar. Så låt mig nu vara glad, jag rusar inte iväg i min sjukdom utan jag tror faktiskt att jag håller på att återhämta mig från min sjukdom, något jag arbetat på länge och som äntligen ger frukt.
 
Jag njuter medan det är bra, för det kommer bli en kall vinter. Det kommer bli sämre men jag är åtminstone bättre rustad för det den här gången.
 
Nu är det Musikhjälpen som gäller och doftljus - juldoft! Det luktar glögg i lägenheten och mitt i allt julstök har vi en viss ordning och det är dammsugit i alla fall. Ikväll ska jag träna jullåtar på Spanjorskan tills fingrarna blöder.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: zelda

Men era små söta pysselgummor! En dag ska jag klampa in över tröskeln, vråla och kräva lite CHRISTMAS SPIRIT och glögg. (Obs. Fula jultröjor med renmotiv eller något annat awkward är obligatoriskt.)

Och herregud vilken plååååga att se ett paket under granen redan nu. Om jag var Mary skulle det klia så mycket i fingrarna att jag inte skulle få någon sömn överhuvudtaget =P Har fortfarande kvar den där julaftonslängtan, när jag var liten kunde jag aldrig sova dagen före utan brukade alltid lägga mig ner under granen bland paketen med en filt ^^

Var btw också förbi Musikanten igår, inte för att handla men behövde en kartong till en gammal Levin-mandolin från typ 1940 som jag skulle iväg med till bussgods och sälja via blocket. Dom är så sjukt hjälpsamma och trevliga där.

Och gud, har musikhjälpen äntligen börjat? Det är typ det bästa med hela julen, brukar sitta uppe från 12-snåret till runt 6 på morgonen och kika (skickar förstås in massa låtönskningar också som jag väntar och väntar och väntar på men som aldrig kommer fram)
Vet dock inte om jag kommer palla årets, kommer sörja Gina och Timbuktus närvaro till gråtgränsen)



Postat av: mary

Haha det kliar massor i fingrarna. 😄
å klart vi vill ha fröken svår för lite xmas spirit å glögg.
å jisses vad pysselduktiga vi är

2014-12-11 @ 20:34:16
URL: http://janemary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: