Bildbomb på Mary.

2014-12-29 @ 19:37:07
 
 
 
Jag fotade Mary lite idag och det är sant, jag kunde inte välja vilken bild att ladda upp så här är en hög med min sköna böna.
 
Jag har haft en bra dag. Vi har städat ordentligt, utan boendestöd skall tilläggas, och peppar inför nyårsafton. Jag gick loss med dammsugaren och Mary visade att vi har ett badrum under tvålresterna och ett bord under pysselsakerna.
 
Jag tog mig ut för att handla lite till nyårsfirandet, och gick till ÅC med dramaten. Det var faktiskt inte så svårt, jag brukar aldrig handla ensam för att jag är så stirrig och virrig när jag går i affärer, men det gick bra. Både att handla och att faktiskt ta arslet ur vagnen och bana vägen dit.
 
Det blev mycket läsk och ost. Jag tänkte göra virgin-drinkar till festen för oss som vill ha något lite godare att sörpla på och jag köpte för första gången i mitt liv grenaldin. Jag hade nämligen för mig att det skulle funka bra att göra drinkar på.
 
På väg hem köpte jag en åttabitars tårta eftersom vi väntade fint besök av brorsan och Teresa. De kom vid halv fyra och vi pratade och spelade spel. Jag vann inte! Grrr.
 
Mellan allt det här har jag spelat ukulele och sjungit falskt - hela dagen. Mina fingrar börjar bli ganska trötta nu och onda, ena ringfingret börjar svullna efter allt nötande men det skiter jag i. Det är så roligt. Och det går liksom inte att spela någonting vemodigt med en ukulele. Jag har försökt men det går verkligen inte.
 
Bokat musikstudion på fredag, ska nog träffa P på lördag och så blir det världens bästa temafest hos oss på onsdag Imorgon ska jag in till stan och shoppa lite smink och annat för att festa till det. Det blir en dekadent fest, vill jag lova. Kanske lite naket, kanske dans i soffan och läppstift på skjortkragar. Det blir vad vi gör det till, med Mother Monster = Lady GaGa som ledmotiv genom hela kvällen.
 
Det är rätt kul att vara jag.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: