Avslutning på EBC.

2014-12-03 @ 14:38:04
 
 
 
Idag var jag den första som kom till EBC. Jag tände lite ljus i matrummet och när Sofia kom så började vi plocka fram frukostfikat. När morgonmötet med personalen var avslutat så fikade vi och småpratade som vanligt, jag fick många "lycka till" inför kvällens gig.
 
Vi hade bildterapi på förmiddagen och temat var "jul" - inte helt oväntat. Den här gången vill jag inte beskriva vad jag målade.
 
Vi åt lunch och sedan valde jag att åka hem för att ladda för kvällen. Nu är det juluppehåll ganska länge, fram till slutet av januari. Det kommer nog kännas underligt att inte ha den självklara arbetsonsdagen då jag har en heldag på EBC, men jag kan nog hålla mig sysselsatt ändå. Jag har 12:e septemberrörelsen, snart även Tilia och julförberedelserna att syssla med. Dessutom har jag bestämt mig för att söka praktik nu, och eventuellt börja med studier till hösten. Jag gör vad jag tycker är roligt, och tänker inte på att jag ska utbilda mig till någonting speciellt. Man kan plugga för att det är intressant och roligt också, men mest av allt vill jag nog skaffa mig en livserfarenhet som jag missat när jag varit för sjuk för att ens kunna lämna hemmet.
 
Jag hann åka några hållplatser hemåt innan jag insåg att jag glömt mobilen på behandlingscentret, så jag hoppade av och fick åka tillbaka. Suck, sådant är så fruktansvärt jobbigt. Det fanns liksom ingenting annat att göra än att ta en tur tillbaka, men jag kan skatta mig lycklig att det i alla fall inte blev särskilt många hållplatser innan jag insåg min miss.
 
Klappade kvarterskatten Cleo på väg hem. Hon är en väldigt söt dam som hade en liten pratstund med mig.
 
Nu har jag kollat mailen. Leendet går från öra till öra, för jag har ännu en julklapp i hamn. Det är ju så kul!
 
Mary sitter och pysslar, jag ska skriva ihop lite stödnoteringar, lira lite gitarr och ta mig tid att läsa lite. Dr Pepper till det och jag hoppas att vi ses på Hamnmagasinet kl 18.30 ikväll!
 
 
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: