Psykeveckan.

2013-11-05 @ 20:30:43
Jag är så arg att jag inte orkar skriva om dagens läkarsamtal som knappast kan räknas som "samtal". Det blir för mycket. Jag orkar inte med människor som inte tar in och lyssnar, helt enkelt.
 
Däremot så kan jag berätta om att jag varit på samhällsvetarhuset och stått med mamma vid IFS:s bord. Det är Psykeveckan i Umeå och jag planerar bland annat att gå på Rebecca Anseruds föreläsning på fredag. Men idag så kollade jag igenom IFS:s bibliotek och pratade en hel del med mannen som är ordförande. De jag fick träffa från föreningen var väldigt trevliga.
 
Jag funderar på att gå på fler aktiviteter, föreläsningar och kolla in de andra föreningarna i veckan. Det är väldigt intressant. Och man får ju passa på medan det finns information att hämta.
 
Jag har funderat en del på min kognitiva förmåga, eller snarare oförmåga. Jag skriver väldigt korrekt, och talar egentligen helt korrekt, men jag måste anstränga mig hårt för att hålla en röd tråd i det jag pratar om. Ofta finner jag mig mitt i en mening och inte har en aning om vilket ord jag ska lägga till och var. Jag känner ofta att jag bara babblar på när jag glömt vad jag sagt och vad jag ska säga. Jag blir inte klok på mig själv. Jag kanske dissocierar en del?
 
Skit samma. Nu är jag trött och ska se Sabrina Tonårshäxan tills ljusen och rökelserna slocknat och det är dags att sova.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Vinter

Jag känner igen det där med att tappa tråden. Så var det för mig när jag var som mest deprimerad. Nu är ju jag ingen som pratar och uttrycker mig genom tal, men det är oerhört irriterande att inte kunna berätta för sin sambo vad man gjort under dagen utan att tappa bort sig halvvägs.

2013-11-06 @ 08:42:56
Postat av: Yolanda - "Det här är mitt privata krig"

Jag var och lyssnade på Rebecca Anseruds föreläsning i Stockholm för ett tag sedan. Väldigt intressant och bra! :)

2013-11-06 @ 11:15:25
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: