Har du varit snäll eller elak?

2012-11-29 @ 18:21:12
 
 
 
JULKLAPPAR! Jag har slagit in allt och gömt dem för katterna, det är bara några presenter som fattas. Åh, jag ska sitta hela december och njuta, gå på stan bara för att se folk spring omkring som nackade hönor och veta att jag har mitt på det torra. Kanske ska börja göra som mamma - köpa nästa års julklappar på mellandagsrean...
 
Jag älskar verkligen det här med att ge bort saker till folk. Julafton är rena... julafton. Ja, ni vet. Det är kul. Det bästa är att jag får fira jul med Mary i år, och jag saknar och längtar efter att träffa min bror. Sedan är det så skönt att veta att allt är som vanligt. Vi är antingen i Nordmaling eller i Gräsmyr och firar, min moster gör förhoppningsvis sin silltårta, vi sitter och slumrar lite till Kalle och blir sedan andaktsfulla när det är Karl-Bertils jul. Presentutdelning och sedan en rundtur för att se vad alla fått.
 
Egentligen handlar det mest om det, att det är tryggt och fint att fira jul. Traditioner som aldrig slår fel.
 
Någonting som blir nytt och spännande är att fira vintersolståndet. Snart vänder det och blir ljusare igen.
 
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: