Den härligt trista vardagen.

2012-01-02 @ 12:47:23

Nyårsafton!




Igår somnade jag ovaggad. Jag bara slöt mina ögon.

Vardagen tar vid, och den är välkommen. Julhelgen har i det stora hela varit bra, men nu vill jag tillbaka till rutinerna och det där ljusgrå.

Jag sitter och väntar på mitt boendestöd. Misstänker att jag fortfarande är bakis, eller så lider jag bara av sömnbrist för jag är så trött och trögtänkt.

Det snöar massor ute och plogbilarna verkar inte ha hittat till den rundan vi brukar gå med Puffen. Herregud, det är ju norrland, de borde vara ute och ploga på fem röda när det kommer såhär mycket snö! I-landsproblem är underbara.

Min pappa brukar alltid säga "Nu kan det bara bli mörkare" på midsommar, så nu tänker jag på att det faktiskt bara kan bli ljusare. Mörkret brukar ta död på mig och smyga in en vinterdepression, men jag ska inte ge mörkret den makten. Inte den här gången. Jag sväljer mina tabletter och omger mig av positiva människor och ting. Det är allt jag kan göra.



xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

ljusgrå är en mycket vacker färg! <3

2012-01-02 @ 14:57:21
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: deadpassive

fina tjejer! ;)

2012-01-02 @ 16:46:24
URL: http://deadpassive.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: