Låt oss gå vidare.

2011-07-16 @ 20:15:46

Hej, jag är tjock!

 

 

Vad vill människor som påpekar att man är fet? Vill de kommer åt mig, göra mig ledsen? Eller tror de att jag inte vet om att jag är tjock som en smock?

 

Låt oss bara släppa det. Jag är fet, okej?

 

Jag tror att jag börjar bli immun mot de som påpekar min vikt i negativ mening. Hela min uppväxt har jag blivit kallad tjock och fet (vilket jag alltid varit och vetat om). Det är som om det är den största förolämpningen i världen. Då trodde jag också det, för jag var ensam när människor mobbade mig. Jag hade kompisar som duckade när andra elever började vara elak mot mig. Jag klandrar ingen, vi var ju bara barn och ingen vill ställa sig i skottlinjen för någon annan. Det handlar ofta om att äta eller ätas (pun intended).

 

Hur som helst så har jag förut väntat på att livet ska återkomma. "När jag blir smal ska jag..." och så vidare. Livet tickar iväg och jag är så långt ifrån normalviktig att jag insett att även om jag lyckas gå ner i vikt så kommer jag aldrig bli smal - ungefär som att människor som varit anorektiker kan ha svårt att bli större än normalvikt.

 

Jag orkar inte slösa mer tid på att vänta. När jag äntligen blev fri skolan och tog studenten så umgicks jag med människor som ville umgås med mig, som såg mig som den person jag är, som ser förbi det yttre. Jag tror att människor tyckte att jag kunde vara attraktiv just för att jag inte lät min fetma stå i centrum utan sket i att jag var tjock. Då kom min personlighet fram mer, och någon som tror på sig själv (alltså sin person och inte sin kropp) behöver inte ändra på sitt yttre för att bli accepterad.

 

Jag skulle antagligen fortsätta vara olyckligast i världen om jag gick i skolan, men som sagt så har jag bekanta, vänner, nära och kära och min kärlek som ser mig och boostar mitt självförtroende.

 

Någon dag när jag mår bättre, så vill jag förbättra skolan så att barn inte behöver ta sida, så att fler vågar säga ifrån när andra mobbad och fokusera på att barn ska få vara barn så länge som möjligt tack vare goda förebilder såsom lärare, föräldrar och andra medlemmar i samhället.

 

Låt oss säga det en gång för alla - Saari är en jävligt tjock tjej.

 

Kan vi gå vidare nu?

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Nocic

Man får liknande kommentarer när man är "för" smal också, men folk verkar tycka det är mer "ok" att påpeka sånt. Fjantar hela bunten.

2011-07-16 @ 21:17:27
URL: http://nocic.se/
Postat av: clarisse

Det är alltid lika roligt när folk pekar på det uppenbara, som om man inte själv redan vet. Jag menar, folk är sällan blinda, de vet faktiskt hur de ser ut, oavsett om de erkänner eller förnekar det.



Jag fick en ''du är tjock'' kommentar på min blogg idag. Och då är jag ändå normalviktig numera. Folk är idioter är vad jag vill få fram.

2011-07-16 @ 23:02:12
URL: http://clarisseaeabeatrix.wordpress.com/
Postat av: Lina

Jag får fortfarande höra att jag är tjock, trots att jag gått ner 40 kg. Speciellt vården påpekar det för mig. Kan dom aldrig vara nöjda? Visst, jag är fortfarande överviktig, men inte som jag var för några år sedan. Sen är det som du skriver "som om man inte redan vet hur man ser ut". Ja, stå på dig. Du är vacker som du är.

/Lina

2011-07-17 @ 11:26:12
URL: http://www.linasarlin.blogspot.com
Postat av: mad

jag får alltid frågor om jag äter för lite eftersom jag är så liten huhu eller så frågar dom är du hög? för mina pupiller verkar vara stora ofta. sånt ät irriterande. eller lite i alla fall.



aja vad jag ville säga att spelar ingen roll om du är tjock eller smal folk hittar alltid nåt fel verkar det som... för det finns inget som heter perfekt på en människokropp!

2011-07-17 @ 13:06:42
URL: http://mendusaju.blogg.se/
Postat av: Emma

så himla bra skrivet världens sötaste Saari!

2011-07-17 @ 15:03:20
Postat av: Mariesan

Så bra skrivet av dig. Skit i vad andra tycker du vet hur du ser ut men så länge du är okej med det så ska andra skita i det. Det är din personlighet vi tycker bäst om inte hur du ser ut och även om du skulle gå ner i vikt så kommer folk ändå hitta saker och klaga på. Du är bra som du är!<3

2011-07-17 @ 15:32:46
URL: http://medlivetsominsats.bloggplatsen.se
Postat av: Thina

som alla säger sånna som kommenterar elaka saker hade gjort det oavsett, dom hittar alltid något.

Jag har kommit fram till att det är bättre att acceptera att man inte är smal och antagligen inte kommer bli heller, för jag blir inte smal oavsett, kanske om jag lever på ett salladsblad i veckan..men det skulle det inte va värt!

Och du är fin som du är!



Kram <3

2011-07-17 @ 21:24:50
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Postat av: maddeh

man får höra minst lika mycket negativa saker när man är smal. som jag tex! och att komma i "normalvikt" är väldigt svårt för vissa. man kan ha mål, jag har mål att gå upp 10 kg. men tro mig, att vara smal är inte lätt som alla tror!

2011-07-17 @ 21:46:59
URL: http://maddiish.blogg.se/
Postat av: mary

-peka uppåt- heja sistaah, you can do it :)



men ja, att påpeka folks vikt oavsett håll är bara onödigt. för mej blev det otroligt destruktivt att få höra hur smaaaal jag var, speciellt de som sa att jag var såå smaaal å fiiiin!!



folk borde få ha den vikt som har.

i ditt fall blir det vara mycket mer att älska

2011-07-20 @ 21:18:41
URL: http://janemary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: