Konstigt.

2011-02-06 @ 17:50:01

Kladd!

 

 

Min kreativitetshörna har räddat mig många gånger sedan jag flyttade. Det är bara skönt att kladda, själva processen, men har jag en idé så blir jag otroligt fokuserad och glömmer allt omkring mig. Det är skönt.

 

Dessa artister spelas ofta när jag målar:

  • David Bowie
  • Alice in Videoland
  • Skinny Puppy
  • VNV Nation

"How frail the human heart must be - a mirrored pool of thought."

- Sylvia Plath

 

 

"I took a deep breath and listened to the old bray of my heart.

I am.

I am.

I am."

- Sylvia Plath

 

 

Jag låg med Alvin på magen och ordet "varför" ekade i mitt huvud för varje andehämtning han tog. Jag vet inte varför, men jag bröt lös ordet och satte det på papper.

 

 

Det är ganska tufft just nu, men jag har alla förutsättningar för att det ska bli bra. Idag har varken jag eller min flickvän haft det så kul, tillslut valdev vi att resa på oss, skaka av oss det som går att skaka av och drog igång lite Alice in Videoland. Pepp eller depp? Helst pepp.

 

Ångest är dock en helt annan sak.

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Livmoderskeppet

Bra musiksmak! Jag har faktiskt intervjuat Alice in Videoland en gång!

2011-02-07 @ 15:38:57
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: