Andy Warhol-utställningen.

2010-09-12 @ 12:32:50

På väg till museet, mamma och pappa går hand i hand. Gulligt!

 

 

Igår hade vi en hel halvdag i Övik. Jag, mamma, pappa och Maari. Vi åkte sönderut, åt italienskt, gick och kollade på skor och lite på kläder och sedan såklart Andy Warhol-utställningen.

 

 

 

Maari på restaurangen, vacker som en dag som alltid!

 

 

Saari, the GaGa-fangirl!

 

 

Utställningen var inte så stor, men det var underbart att vistas bland popkonstens faders verk. Självklart fastnade jag otroligt mycket för hans Marilyn Monroes. Tydligen vet ingen hur många det egentlgein finns, det är under utredning. Vi lyssnade på en guide som hade en otrolig inlevelse och det är alltid roligt att höra riktiga entusiaster prata.

 

Innan vi gick därifrån köpte jag mig en Marilyn. Det var en rökaktig marilyn, det fanns några att välja på och det var svårt. Jag önskar att jag kunde köpa en lika stor bild på någraknivar och ännu en med revolvrar i sann Warholl-stil och hänga dem bredvid Marilyn för att få ett helhetskoncept, men de kosta 75kr/st så det fick helt enkelt bara bli en enkel Marilyn.

 

 

Min Marilyn är inte rosa, men stilen är ju densamma.

 

 

På kvällen åt vi god middag med kyckling inrullade i bacon, spelade scrabble och så såg vi Orphan. Den var så jävla creepy att till och med jag som tycker att jag sett den mesta jag hört de flesta berättelser fick dra upp fötterna från golvet. I slutet satt vi och skrek hur hon skulle göra åt en av huvudkaraktärerna, som att det skulle hjälpa.

 

Imorgon ska vi på familjesamtal med alla inblandade i min vård. Jag vill att mina föräldrar ska vara delaktiga i min vård och de vill uppenbarligen vara delaktiga också vilket är skönt. Dessutom tror jag att det faktiskt behöver samtalet mer än mig, de har säkert en del frågor och funderingar. Det blir nog bra.

 

 

 

Jätteläskig och jättebra!

 


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

hehe nåt fel med esther ja. var inte många rätt. så söt, så snäll, så fantasifull XD

skapligt nice twist på slutet av filmen. man ba whoaaa

2010-09-12 @ 16:25:07
URL: http://janemary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: