Bästa vänner <3

2010-11-19 @ 11:46:29

'

Bästa vänner <3

 

 

Igår fick jag en hel del gjort, Lyckades få håret färgat och skakade av mig de sista skabbiga bitarna och minnena från inläggningen som varade i ungefär 6 veckor, tog tillbaka mitt liv. Jag städade för jag vill ha det fint nu till helgen när Mary kommer, och på kvällen så hämtade jag ut mina mediciner. Det blev krångligt, det här med ApoDos är ju jättebra så länge man inte håller på att byta och höja medicinering, vilket jag gjort när jag varit inlagd. Jag var tvungen att åka upp på avdelningen för att komplettera ApoDosen.

 

På avdelningen blev en psykotisk patient paranoid när jag och en sjuksköterska stod och räknade ut vilka mediciner som skulle kompletteras av dem.

- Du i det röda håret! Jag tycker inte att patienter ska bestämma medicineringen för andra patienter! skrek hon på mig tills jag tillslut sa att det var min egen medicin. Jag saknar inte det där stället för fem öre.

 

Tillslut så stämde allt och jag fick skjuts av mitt boende vidare till Lynn, en av mina bästa vänner. Hon ska tillbaka till hennes sambo efter att ha varit i Umeå och tagit körkort, så nu kommer vi inte ses på ett tag. Så sorgligt! Vi bjöd varandra på gotta:

 

 

Cola, Ballerina, saffranssockerkaka (inte i bild) och snus.

 

 

Tre timmar flög förbi som tre minuter. Jag kan verkligen prata om allt med henne, och när jag pratar så känns det verkligen som att hon förstår. Jag är välsignad med flera vänner som jag kan vara öppen med och det är jag mycket tacksam för. Lynn är en alldeles egen och speciell stjärna på min stjärnhimmel, jag kommer sakna att träffas lika ofta som vi gjort nu ett tag, men jag är alltid välkommen hem till henne och det känns tryggt och fint.

 

Nu är det snart lunch, Mary kommer om ett tag och jag ska städa den sista biten så att allt blir fint och mysigt här hemma. Jag längtar obeskrivligt mycket!

 

Det är många som kommenterat och gratulerat och jag vill säga ett stort tack till er alla, för jag har inte hunnit ge var och en ett eget tack. Det har varit stressigt efter urskrivningen men jag blir alltid lika glad av att få kommentarer, fina och kloka ord. Jag ska bli bättre på att svara er, jag lovar! Det har bara varit lite galet den sista tiden.

 

till er!

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: