Tecken på att jag börjar bli en riktigt gnällkärring.

2010-06-12 @ 16:39:14

Saari är JÄVLIGT förbannad!




Förra helgen vibrerade mina väggar av en häftig bas. Sömnlös av ljudet gick jag ut i trapphuset och letade efter källan och det visade sig vara mina grannar som bor längst ner och längst bort från min lägenhet. HUR kunde de spela så hög musik att jag på tredje våningen blev så störd att jag inte kunde sova!? De slutade spela vid 02-02.30. Jag funderade på att knacka på och be dem sänka ljudet, men jag vill inte vara en gnällkärring som förstör andras fester. Och jag är ju faktiskt 23, det är JAG som borde ha fester som stör grannarna.

Men nej. Jag har blivit väldigt ljudkänslig och jag sover illa. Jag behöver min sömn. Arg som ett bi låg jag och väntade på att de festen skulle sluta och när den gjorde det så kunde jag tillslut somna.

En gång är väl okej, egentligen. Men nu har personerna i samma lägenhet börjat förfesta med musik som skulle kunna väcka de döda och hålla de döende levande. JAG ORKAR INTE, jag behöver sova på nätterna!

Så jag förbereder mig på att gå och knacka på inatt och antingen be dem bjuda in mig eller se till att hålla volymen nere.

Jag ser mig själv med en rulator och en rapp pensionärskäft, med fingret hyttandes i luften. Jag har en mycket god start på att bli en äkta gnällkärring som ingen granne kommer tycka om. Arga lappen - here I come!

Funderar på att gå till motattack med att lägga en brinnande påse med hundbajs utanför deras dörr, plinga på och sedan springa iväg. Då blir jag en störig tonåring istället.

Jävla dryga människor. Jag tycker inte om dem. Vi är en störig art.


xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: