26:e oktober 2010.

2010-12-14 @ 13:35:43
Jag hittade den dagbok jag skrev i under tiden jag var inlagd i höst. Den 26;e oktober 2010 var sista gången jag skadade mig, en erfarenhet som fick mig att inse vad jag egentligen höll på med. Det är snart två månader sedan.

Snart två månader skadefri. Det blir min julklapp till mig själv, mina föräldrar och alla omkring mig som vet hur kämpigt det varit. Jag vill visa att jag menar allvar med att göra mitt yttersta för att inte skada mig mer. Det är inte bara mig själv jag skadar när jag skär mig eller bränner mig. Ibland behöver jag påminna mig själv om varför jag valt att sluta skada mig, såklart, men det har gått rätt bra än så länge.

För självskadeimpulser har jag nästan för jämnan. Det blir så när man har flera år av självdestruktivitet bakom sig, som reaktion till starka känslor (även positiva faktiskt) så är det första man tänker på att man kan fixa sig själv genom att skada sig. Vilken paradox egentligen. Jag förväntar mig inte att folk ska förstå.

Jag längtar efter läkta, blekta ärr.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Emma

du är på god väg dit. jag tror på dig! <3

Postat av: Tessla

På min födelsedag blir det två månader och då räknar jag med att vi ska kunna säga grattis till varandra. Kram!

2010-12-14 @ 14:43:07
URL: http://kitkatten.blogg.se/
Postat av: mary

we can do this. jag tror på dej! <3

2010-12-14 @ 15:41:14
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Jänny

Superbra kämpat! :)

2010-12-14 @ 19:35:43
Postat av: MaliN

Snart 2 månader är det, honey <3

Hur som helst så är det väldigt bra kämpat. Du är starkare än du tror. Och jag tror på dig! Heja och fortsätt kämpa <3

2010-12-16 @ 14:18:59
Postat av: Olivia

För varje ignorerad självskadeimpuls hinner ärren man redan har blekna en smula. En seger vars pris är värt att kämpa för, eller hur?



Du gör det så jävla bra, rödtott! VI gör det så jävla bra!

Håll huvudet högt!



<3

2010-12-22 @ 05:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: