Farlig sömn.

2010-08-20 @ 13:29:36

Myslykta med torkade rosenblad strödda runt, från rosen jag fick av Alex när hon hälsade på.

 

 

Igårnatt låg jag och läste och plötsligt var det 9 på morgonen. Lampan lyste starkt och boken jag läst låg fortfarande öppen. Det sista jag mindes var att jag läste. Jag minns inte att jag somnade.

 

Jag for upp som en pil - jag hade ju tänt ljus igår! Jag brukar göra det för att mysa till det och varva ner. Som tur var hade jag släckt blockljusen inomhus och värmeljusen hade brunnit ut av sig själva, men i en ljuslykta utomhus brann fortfarande ett blockljus. Det hade ju kunnat bli hur farligt som helst! Jag hade ju bara tur att inget tog eld!

 

Nä, jag måste skärpa till det här med min sömn. Jag kan till stor del inte hjälpa det, jag har en inre stress som gör att jag inte kan sova, men när jag somnar så brukar jag vara svårväckt. Måste vara försiktigare med ljusen, när jag går isäng så släcker jag dem även om jag tänker ligga och läsa i en timma.

 

Jag drömde om Marilyn Monroe. Inte konstigt, jag läser och läser och markerar med en penna i boken när jag hittar någonting som jag tycker är viktigt eller som talar till mig. Jag inte bara läser boken Blonde av Joyce Carol Oates, jag studerar den. Jag älskar den. Samtidigt som jag vill läsa ut den så önskar jag att den aldrig tog slut.

 

Ing-Marie och Ola var här igår, de funderade på mitt humör. Att jag pendlar snabbt mellan olika poler och är stressad som fan. Jag sa att jag för första gången (någonsin?) inte kan förklara hur jag mår.

 

Låsta bloggen uppdaterad.

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

tur att ljusen brann ut av sig själva



sv Det är typ det dom gör... -_-'

2010-08-20 @ 15:47:54
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: