Parkfest.

2009-06-27 @ 20:29:07
Jag var så otroligt opeppad igår, jag var less efter en vecka som varit full av aktivitet och trött på Helgon.net(.se) som är ett sjunkande skepp som jag inte riktigt vill lämna, trött och förvirrad över att The King of Pop är död, trött på allt. Ville ha en kväll framför TV:n, men det slutade med att jag snabbsminkade mig och drog ner på Teg för att gå på parkfest.

Det var en mycket bra impuls, för det visade sig vara jättetrevligt att sitta i gräset med vänner, bekanta och främlingar. Jag var spiknykter och smakade inte en droppe eftersom det är mycket möjligt att jag får blåsa när jag kommer hem till Hera mitt i natten, ger alkoholmätaren minsta utslag så får man inte komma in. Därför måste jag skaffa sovplats om jag ska dricka, men det gör inget för mig att vara nykter. Ibland är det jobbigt att vara nykter bland fyllon, men det här var inte en sådan kväll.

Vi var inte så många när jag kom, men det blev fler och fler. Myggen samlades också kring oss, men Kng och Mia hade myggmedel som vi fick låna. Jag och Cora hade med oss var sin flaska såpbubblor (som jag köpt till förra parkfesten) och vi bubblade massor. Men som jag sa då, det finns vissa människor som blåser såpbubblor, sedan finns det människor som spräcker såpbubblorna ;)

Vid midnatt fick jag nog och drog hemåt, jag hade sällskap av Jimmie. Sommarnatten var lagom sval och jag hade en ganska tunn och kortärmad top, men jag frös inte särskilt. Det var en fin kontrast till den otroliga hettan vi fått uppleva i veckan. Vi pratade men skiljdes sedan åt och jag avslutade min kväll på balkongen, lyssnandes på ingenting.

Det var roligt att träffa alla igen, och saker var sig lika. Minna, freso och Tova shottade, Cora och jag blåste såpbubblor, Jojo tafsades och berättade en rolig historia om konstiga ställen hon fått myggbett och det spelades mest metal och en del synthaktig musik. Jag gillare! Extra kul att Jimmie kom också. Och Cora.

Imorse vaknade jag med svetten i nacken, det är så otroligt jobbigt med den här hettan! Jag längtar till svalare väder. Jag har tusen saker att göra i hemmet men jag orkar inte ta mig för det när det är såhär. Därför ser mitt hem ut som en svinstia. Men jag orkar inte bry mig nu, nu ska jag lägga mig och läsa tills ögonen blöder!
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: