Nu går jag vidare. En blogg avslutas och en föds!

2015-01-03 @ 21:48:45
 
 
 
 
Nu har jag skapat en ny blogg, eftersom den här känns förlegad och domänen är missvisande. Jag vill inte alls förknippa mig själv med ett symptom på psykisk sjukdom, som dissociation.
 
Bloggen började som en så kallad "sjukdomsblogg" men med tiden blev det otroligt många olika kategorier eftersom jag har så många olika intressen, mycket tankar och funderingar och även om jag alltid har stått för att jag är jag så känner jag nu att jag helst vill att människor ska glömma min diagnos eller inte titta så mycket av märkena från när jag var rakbladsviolinist.
 
Min nya blogg kommer att handla om samma saker, eftersom att det är saker jag brinner för. Den enda som kommer att skilja sig är att jag antagligen inte kommer att skriva om min sjukdom som jag gjort här. En diagnos är mellan mig och vården och det handlar absolut inte om skam när jag inte väljer att gå in på personliga detaljer utan mer om hur jag själv vill se på mig själv, på min person. Dessutom har ingen egentligen att göra med mina djupaste hemligheter som sjukdomen bär med sig. Samtidigt tror jag att jag kan bidra till att öka förståelsen för psykiskt sjuka, just genom att ha en fullständigt vanlig blogg med inrikning på HELA mig.
 
Jag är en snäll och trevlig person, och någonstans verkar mina ord beröra eller kännas läsvärda eftersom jag har många unika läsare per dag och ännu fler sidvisningar. Det känns så otroligt bra om att verkligen kunna skriva om allt möjligt och inte bara det som föranledde mitt bloggnamn "dissociativ".
 
Den enda skillnaden blir layouten och namnet; http://iamsaari.blogg.se/
 
Välkommen att fortsätta följa mig och bolla tankar och erfarenheter via kommentarsfältet!
 
 
 
Det blir inga fler inlägg i den här bloggen. Jag går vidare nu.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Jenny

Det känns sunt och bra att gå vidare efter den här bloggen. Designen, osv. Nya flikar upptill och nya tankar och infallsvinklar. Ska bli kul att följa.

2015-01-04 @ 02:22:31
Postat av: yolanda

Fortsätter självklart att följa :) <3

2015-01-04 @ 12:20:48
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com
Postat av: Minna

Kul med nytt!

2015-01-04 @ 20:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: