Tack för igår!

2014-10-07 @ 16:23:47
Igår hade vi träff på Kärnhuset med 12:e septemberrörelsen. Vi blev fyra modiga som satt och pratade om psykiatrin, människor vi saknade, medicin och terapi, 12:e septemberrörelsen som förening och lite gott och blandat i tre timmar. Det fanns så mycket att prata om, och för det mesta skrattade vi faktiskt. Man måste ha lite galghumor också, annars orkar man inte.
 
Nästa gång hoppas jag att vi blir fler, att inbjudan når ut till fler. Vi gjorde en miss med att inte annonsera tillräckligt om träffen, men det kändes lite mysigt att sitta i källaren och bara vara några stycken. Det kändes som en bra uppvärmning inför framtida händelser.
 
Så tack ni som kom! Hoppas att ni fick lika mycket ut av det som jag fick.
 
Vi fick skjuts till Ålidhem sedan, klockan hann bli halv tio. Vi hämtade Puffen som var hos J, gick hem och sedan var det bums isäng.
 
Idag har jag varit hos min läkare. Jag kände att han hade rätt och kanske till och med behövde få höra att vi pratat varmt om bland annat honom på träffen. Hans namn återkom många gånger under träffen och jag är glad att jag har honom som PAL.
 
Jag äter en ganska liten dos Seroquel och han sa att han var orolig, men det gör honom å andra sidan mer uppmärksam. Jag vet att jag är sjuk när jag är frisk, men när jag blir sjuk så tror jag att jag varit sjuk innan och är frisk då. Det är lite komplicerat. Men han läser mig så bra, han känner till tecknen på försämring och han tyckte att det var bra att jag lovat Mary att gå upp i dos om jag skulle bli sämre. Jag håller mitt ord men "njuter" samtidigt när jag tar fyra piller på kvällen istället för fjorton. Än så länge går det bra.
 
Mitt schema för veckan är rätt hårt, imorgon väntar en heldag på EBC och sedan kommer mina föräldrar förbi på kvällen för att hjälpa oss att byta ut en garderob. På torsdag ska jag till sjukhuset för att utreda hur mina njurar mår och på fredag är det psykiatrins dag och vi tänkte dela ut lite flyers på sjukhuset. Det känns bra att ha mycket på agendan, så att jag kan skilja på om det är en tisdagkväll eller lördagkväll. Tidigare har allt bara smält ihop.
 
Jag har en ond och elak ryggvärk som nästan slår ut allt annat. Det är lite svårt att koncentrera sig när man ständigt måste försöka hitta en position där det gör minst ont.
 
Nu ska jag ringa en vän och sedan värma på middag!
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: