God förmiddag- och eftermiddag.

2014-10-30 @ 13:19:52
En trött Saari begav sig idag till kemlab för att ta blodprover IGEN imorse. Jag kunde inte lämna urinprov eftersom jag har mens vilket suger i allmänhet. För en gångs skull så träffade sjuksköterskan rätt direkt, jag är svårstucken men hon fick blod ur mig på första försöket. Fyra rör blev det och det kändes inte ens när hon stack mig. Snabbt och smärtfritt.
 
I väntrummet såg jag barnböcker och trodde inte mina ögon när jag såg "Tönten". Jag tog upp den och läste den, och visst var det samma bok som jag och Nordmalings teatertrupp en gång inspirerats av och satt upp som föreställning! Vi var ett gäng som ville fortsätta med teater även efter högstadiet och skapade en studiecirkel för att fortsätta. Vi gjorde två pjäser, den första var "Tönten" som var för barn och den andra var "Kärlek i havsblått" i ära till Peter Artedi. Det var fantastiskt roligt och jag saknar det verkligen. Jag saknar mina teaterapor, jag har inte någon särskild kontakt med de tjejerna längre men de är sådana där vänner som man känner sig trygg med även om man inte har setts på år och dar.
 
Nåväl. Jag åkte förbi ÅC och handlade lite, hämtade ut paket och sånt. Ett paket från Walle hade inte kommit än så det får vi hämta imorgon istället. Det innehåller massvis med informationsmaterial inför Psykeveckan om 12:e septemberrörelsen.
 
Jag åt Ben & Jerry's till lunch för att jag är ett mensmonster och tar värktabletter för att bli av med smärtorna. Jag fryser väldigt mycket och har inte lust att göra särskilt mycket idag... men vi har ju boendestöd i eftermiddag. Så vi får se vad som händer.
 
Dagens låt: Detektivbyrån – Life/Universe
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: