Psykeveckan: Onsdag.

2014-11-05 @ 19:46:39
 
 
Då var tredje dagen på Psykeveckan över, och det blev en lång dag idag. Från 10 till 16.40 faktiskt - jag hamnade i samtal innan jag skulle plocka undan efter mig och det är så otroligt intressant med människor.
 
Jämfört med första dagen så kan jag faktiskt ta det ganska lungt och lita på mig själv och min förmåga. Vår förening är purfärsk jämfört med de andra intresseföreningarna (för vi grundades i januari 2014) och det gör folk nyfikna men samtidigt så får vi verkligen kämpa för att synas bland alla andra mer etablerade föreningar. Ingen undgår vår logga för vi kör hårt med att synas men alla vet nog inte vad vi står för riktigt.
 
Studenter och andra människor kom i vågor idag också, mellan föreläsningarna. Det var trögt de första timmarna, eller så känns det kanske så för att vi börjar landa och våga slappna av emellanåt. Jag känner efter jämt och ständigt, orkar jag det här? Och ja, faktiskt så gör jag det.
 
Mary är så duktig tycker jag, hon är engagerad precis som jag och jag kan lita på henne. Vi har bra kommunikation också, frågar varandra hur det går och hur vi mår eftersom det kan vara lätt att knäcka sig själv när man vill så mycket.
 
Jag har lyckats sälja armband idag i alla fall och som sagt haft givande diskussioner med spännande människor. När alla andra föreningar gått hem för dagen så satt jag och A från Kärnhuset och pratade om instrument och musik. Sedan gick jag till bussen och åkte hem.
 
Hemma möttes jag av Mary som gått lite tidigare än mig eftersom Puffen behöver rastas, och hon hade middagen färdig. Det värmde i hjärtat, det är kärlek! Vi åt och reflekterade över dagen och jag är så trygg i henne. It's so beautiful it makes you wanna cry, från en låt med Avril Lavigne.
 
Imorgon är det sista chansen för er intresserade att träffa oss på Psykeveckan i Lindellhallen. På fredag kommer intresseföreningarna hålla till från 12-tiden i UB 333 på universitetet (jag vet inte var det ligger men det går säkert bra att hitta...) och 13.15 kommer vi inte bemanna bordet eftersom vi ska lyssna på de andra föreningarnas presentationer och sedan vara med i en debatt. Så kära vänner och intresserade, kom förbi imorgon och prata med oss, bli medlem, skriv i vår gästbok, köp ett armband och/eller bara häng med oss. Jag tänkte ta med gitarren och plinka lite, kan bli en mysig stund.
 
Glöm inte att planera in träffen på Kärnhuset måndag den 10:e november på Kärnhuset klockan 18.30. Jag vet att jag tjatar men det vore ju så intressant att få träffas! Finns fika att köpa också.
 
Vi har förresten instagram numera, sök på 12septemberrorelsen och följ!
 
Jag är ganska slut, det blir skönt att sova i natt. Jag sitter just nu alldeles nyduschad i soffan med landstingsmjukisar och nattlinne. Välförtjänt vila nu.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: