Dag på sjukhuset.

2014-05-02 @ 14:19:08
Jag har spenderat dagen på sjukhuset, först hos min psykolog och sedan på tvåan med Mary.
 
Min psykolog ska sluta i juni. Det känns riktigt jobbigt, för jag har vågat berätta saker för henne som jag normalt aldrig pratar om och som har en alldeles speciell tabu. Jag vet inte om jag kommer kunna lita på någon annan, eller hur lång tid det kommer ta att bygga upp ett förtroende, om det ens är möjligt. Den här sista tiden ska vi inrikta oss på ångest och vad jag upplever i psykostillstånd (det var satt långt in att skriva).
 
Jag hälsade på en irriterad Mary med mascarafläkad kudde. Jag önskar så himla mycket att jag kunde göra någonting för henne, men jag kan bara finnas där. Jag vill lyfta upp henne och bära henne bortom smärtan. Jag är så maktlös! Jag vill göra allting bättre men det står inte i min makt.
 
Nu är jag hemma, men snart på språng igen. Jag ska hälsa på Olivia. Jag gillar inte att bara sitta och göra ingenting, jag har svårt att sysselsätta mig själv och hålla fokus på egen hand. Jag vill inte vara ensam och jag tänker inte låta helgen sluka mig. Jag ska på boendestödet både på lördag och söndag.
 
Något värt att nämna är att jag träffade min ordinarie läkare i korridoren idag. Han ska kalla mig. Det var fint att se honom och byta några ord. Jag har saknat honom väldigt mycket.
 
Nu ska jag lufta Puffen innan jag drar till Olivia.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej! Jag har inte följt din blogg länge, men tänkte i alla fall säga att jag förstår verkligen hur tufft det är att ens psykolog man litar innerligt på slutar, har haft samma erfarenhet. Jag kände samma mörker som du men efter ett tag så förstod jag hur fast jag var vid den personen så jag såg inga möjligheter att andra kunde vara pålitliga så den händelsen hjälpte mig att försöka att våga lita på andra. Kämpa på! Kram.

2014-05-02 @ 17:27:38
URL: http://hey-cruelworld.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: