Saker som är annorlunda.

2014-03-12 @ 21:13:28
Saker som är annorlunda från när jag mådde bättre:
 
  • Jag sminkade mig nästan varje dag
  • Jag tecknade eller pysslade mycket
  • Jag tände massvis med ljus och rökelser varje dag och kände mig i kontakt med det andliga
  • Jag badade i badkaret flera gånger i veckan
  • Jag läste mer
  • Jag drog mig inte för att åka iväg på möten och träffa vänner
  • Jag var på fester/krogen eller hade fest hos oss
  • Jag var alert
  • Jag brydde mig mer
 
Faktum är att jag fortfarande bryr mig, men sak efter sak har blivit mindre ju större depressionen blev. Tomheten tog över, det fanns ingenting kvar. Nu kommer våren och jag känner att jag måste återta förlorad mark. Jag måste hitta syftet och jag saknar substansen som var mitt liv. Jag har tappat flera bitar av mig till... jag vill inte säga apati, men någonting liknande.
 
Som sagt, nu kommer våren. Jag ska hitta tillbaka till mig själv och jag ska se hur varje dag växer och blir vackrare. Jag är fast besluten om att inte bara finna glädjen, utan allt som är kopplat till det. Som att ha ro att ta ett bad, eller ork att gå ut på krogen som en vanlig 26-åring. Enkla saker som inte är enkelt för mig. Och det finns så många som jag vill träffa! Gamla och nya vänner. Jag är snart tillbaka, jag lovar dig det. Depressionen har dragit sig undan, skadorna är skedda men det betyder inte att jag inte kan bygga upp mitt liv igen.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: bulldozer.blogg.se

Det här klarar du, det är jag övertygad om. Särskilt med den där inställningen! You GO girl!

2014-03-13 @ 12:16:03
URL: http://bulldozer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kan återta det. Det finns så mycket du har runt dig som är värt att lägga ner tid på. Liksom närma sig försiktigt. Peta på. Tänd en rökelse och andas. Drick te. Sakta sakta.
Jag känner igen mig i depressionen part 400: återkomsten.

2014-03-13 @ 15:46:09
Postat av: krisse

självklart kan du klara av o hitta tillbaka till de o så

2014-03-22 @ 22:03:31
URL: http://www.krissse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: