Svenska flaggans dag.

2014-06-06 @ 12:36:34
 
 
Idag firar vi..? Bra att jag har koll. Men vi ska ha roligt i alla fall, det kommer vänner hit och det blir grillning och annat kul.
 
Jag somnade fort igår men har sovit oroligt, drömt mycket. Jag drömde bland annat att det blev snöstorm på nationaldagen. Vad i hela friden kan jag ha fått det ifrån? Nog för att jag oroat mig lite över vädret, men snöstorm? Tror inte det va.
 
Wikipedia är bra att ha: Sveriges nationaldag, tidigare svenska flaggans dag, firas den 6 juni varje år och är en helgdag i Sverige. Slumpen har gjort att nationaldagen firas dels till minne av dagen då Gustav Vasa valdes till Sveriges kung 1523 – Sverige blev ett självständigt land – och 1809 års regeringsform (som gällde fram till 1974 års regeringsform). Händelserna har samma datum: 6 juni.
 
Där ser man.
 
Hoppas att du får en fin dag, oavsett vad du ska göra!
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Yolanda

detsamma! :) KRAM

2014-06-06 @ 18:37:46
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com/
Postat av: LadyClose

Sverige var avundsjuk för att alla andra länder hade en nationaldag (som de har all rätt till då de oftast firar att de blev självständiga) så de snorde ihop nåt blaj så att de inte "skulle vara sämre". Personligen tycker jag att nationaldagen ska infalla på midsommar.

2014-08-01 @ 02:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: