Optimist eller pessimist? Trevlig midsommar!

2014-06-20 @ 17:27:57
Vädret pendlar mellan sol och regn, och kallt är det. Ingen ideal-midsommar direkt. Jag känner inte för att göra någonting och det är precis det som vi ska göra.
 
Jag och Mary var på boendestödet och åt lunch. E som jobbade var så less på att alltid få bjuda på ägghalvor och inlagd sill så hon var lite wild and crazy och gjorde hamburgare. Det var gott, jag blev mätt men hade ändå plats för några jordgubbar med glass och egengjord kolasås. Det var tre hundar där inklusive Puffen, i olika storlekar. Tripp, trapp och trull.
 
Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Jag vill att varje dag ska räknas men jag är väldigt trött och det kommer i vägen. Nu är det midsommar och jag får panik, jag har missat ett kvartal av ljus och snart blir det mörkt igen. Det här ska ju vara höjdpunkten men det känns som en nedräkning till när det blir mörkt igen. Pessimisten i mig har talat...
 
... så varför inte vara lite optimistisk och vara här och nu, då det är ljust dygnet runt och det finns så mycket att se, så många möjligheter. Jag är HÄR och jag är NU. Inte riktigt tidsorienterad men ändå.
 
Ha nu en fin midsommar, hoppas att ni firar det på det sätt ni tycker är trevligast.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: