Killing my darlings.

2014-06-08 @ 16:14:26
Jag fick ett skriv-il igår och skrev ett par sidor ren smörja. Idag har jag försökt färdigställa dyngan, men här gäller kill your darlings. Jag måste nog skriva om det tusen gånger för att det ska bli vettigt, och vid det laget har det blivit en helt ny novell, så jag lägger den på hyllan helt enkelt. Någon dag så får den kanske gästspela i bloggen, om jag inte har något annat att skriva om.
 
Idag har vi varit på boendestödet som vanligt, Puffen fick också följa med. Sedan gick vi till ÅC och inhandlade snus och dricka, för att sedan gå hemåt i krälfart. Puffen gör att vägen blir minst dubbelt så lång, för det ska nosas och kissas tills det bara blir en symbolisk grej att lyfta på benet vid ett träd. Både jag och Mary kände oss måttligt trötta och Puffen fick nog mer skäll än vad han förtjänade måste jag erkänna. Men vi mådde båda illa och jag hade ont i ryggen, sen en Puffpromenad på det så var olyckan gjord. Han hade i alla fall trevligt.
 
Nu sitter jag i soffan och läser The Circle. Hittills väldigt bra, men jag tror att den vore bättre på originalspråk, det vill säga svenska. "Their German Shepherd, Frasse [...]", låter lite underligt. Anledningen att jag köpte boken var att den låg framför mig på sjukhuskiosken för en billig peng. Engelska är emellertid ett vackert språk, så det får vara värt det. Dessutom peppar det mig till att själv skriva.
 
Dagens soundtrack är albumet The Fragile med Nine Inch Nails.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: