Ingen stress, mindfulness.

2014-06-03 @ 14:26:00
Hämtat ut meds och rensat i badrummet med boendestödet.
 
Sedan la jag mig på sängen och lyssnade på en mindfulness-skiva. Just den jag valde gick igenom kroppen, bit för bit. Det var så skönt att jag nästan somnade. Jag gjorde som man skulle, noterade när jag drev iväg i andra tankar, och återgick till att fokusera på den inspelade rösten som berättade för mig vad jag skulle göra. Jag borde göra detta varje dag egentligen, alla fyra skivor är 45 minuter och det är nog bättre än en kortare powernap. Det känns lite som att ta tillbaka makten, kontrollen över tankarna och känslan i kroppen.
 
Det är en vacker dag idag. Det doftar sommar.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: