Rastlös.

2014-01-04 @ 16:53:20
Jag har isolerat mig totalt idag. Det har känts som en icke-dag, som ett väntrum, som om jag blir tuggad på igen och igen. Jag blir lite tokig - det finns inget kvar att städa. Vad gör jag då? Det finns ju alltid saker att göra men de mest vitala sakerna är gjorda om och om igen. Jag är rastlös.
 
Men det är nog inte städning jag behöver nu. Just nu behöver jag lugn och avslappning. En vän har guidat mig i eftermiddag, hon hade väldigt kloka knep som jag tagit åt mig. Så det är vad jag ska göra nu, gå efter hennes råd och förbereda mig för avslappning, göra det mysigt för mig och bestämma vilken bok jag ska läsa. Först ville jag läsa Brott och Straff, men hade svårt att fokusera mig. Tänkte istället läsa om Blonde men där brast koncentrationen också. Nu, slutligen, sitter jag här med Valarnas Sång. Det var flera år sedan jag läste den sist. Det blir nog bra.
 
 
 
 
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: