Insomnia.

2014-02-18 @ 12:57:06
Jag har inte sovit såhär illa på länge. Jag bäddade ner mig i sängen på kvällen, klockan gick, tankarna snurrade, jag gjorde mindfulness-övningar, noterade när jag drev iväg i andra tankar och återgick till övningarna. Hela natten och in på morgonen. Jag har avbokat träffen med min psykolog för att ingenting går in i mitt huvud när jag är såhär trött.
 
Insomnian tog mig tillbaka till mina tonår, när jag gick i gymnasiet. Min buss gick vid 07, så jag gick upp 06 varje morgon. En kväll gick jag och la mig 21 men somnade inte förrän 6 timmar senare. Jag skrev VG+ på ett prov efter 3 timmars sömn. Jag KAN fungera utan sömn, i alla fall hyfsat. Jag gjorde det hela tiden då, innan insomningstabletterna kom in.
 
Jag ska försöka göra något av dagen ändå.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: En flicka som är stark

Jag hoppas du kan sova bättre snart!

2014-02-18 @ 15:10:01
URL: http://enflickasomarstark.blo.gg
Postat av: Jhna

Vilka mindfullnessövningar tycker du är mest givande? Jag håller på att hitta mina favoriter och fick i hemuppgift av min psykolog att öva på den då jag beskriver någonting i mitt hem (ex en tavla, en prydnadssak) utan att använda dömande tankar. Skitsvårt tycker jag, men finner allt oftare hjälp i dessa övningar.

Svara gärna i min blogg då jag är extremt dålig på att läsa bloggar whatsoever. Vore dock tacksamt med svar då jag är inne i en tung period och måste jobba med mig själv väldigt intensivt.

Take care, sugar.

2014-02-18 @ 16:22:59
URL: http://nattstad.se/jhnanetzell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: