Det går över.

2014-02-20 @ 15:58:59
Idag var det extra svårt att ta sig ur sängen. Jag vet inte varför, kanske för att gårdagen var påfrestande? Oftast när jag vaknar på morgonen är min första känsla negativ, fast jag inte vill ha det så. Det är tydligen ganska klassiskt att må extra dåligt på morgonsidan när man är deprimerad. Jag skulle kunna göra så mycket, du anar inte, jag skulle kunna använda min tid till kreativitet och omvårdnad. Nu handlar det om rå överlevnad, att ta sig igenom dagarna. Jag kan inte påstå något annat just nu.
 
Men det kommer gå över. Jag kommer kämpa mig upp, jag kommer leva upp igen. Det gör jag alltid. Cirkeln sluts alltid.
 
Vi har haft boendestöd idag. Det är diskat, plockat, dammsugit och tvättat kläder. Jag förstår fortfarande inte hur jag orkade, nu ska jag lägga ner huvudet på en kudde och andas.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: beatha

sådär är de väll för de flesta.. de är så jävla tungt.o visset ibland så man vill bara spy på det... men man får liksom kämpa sig igenom det. alla borde ha boendestöd.. jag hade blivit överlycklig! för ja har varken lust eller ork att göra all evighetsgöra som städ osv..man tappar ju totalt livsgnistan ibland så lite stöd o peppning hade inte vart fel.. hade gärna haft någon som peppade mig att gå promenader o träna också, som en pt nästan..

så min fråga, vad är skillnaden mellan oss och andra som också har svackor (som är en del av livet) känslomässigt?
mår du sämre än oss andra o på vilket sätt?
vad händer om du inte har boendestöd?
kan du inte ta regelbundna promenader för egen maskin? (viljestyrka)
vill du inte leva om diskhögen blir för stor? (de vill nästan j
inte ja men de e ju bara o ta tag i det!!) kan inte du ta tag i det?

sorry för hårda frågor (för att få fram poängen) vill bara ha svar...

beatha

2014-02-20 @ 21:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: