Att vila aktivt.

2014-02-26 @ 16:37:03
Det är grått och trist ute. Var är solen? Det töar åtminstone, jag hoppas verkligen att vi slipper drabbas av fler köldknäppar den här vintern.
 
Det var trögt på morgonen. Jag tog mig samman i eftermiddag och åkte till stan. Jag köpte en kalender, en skrivbok, en färgpatron och hårfärger. Det var allt på min att-köpa-lista, men jag kunde ha shoppat så mycket mer viktigheter. Istället åkte jag hem men kände inte den där tillfredställelsen i att man gjort någonting bra för sig själv. Jag är bara trött.
 
Varför är Sara trött, kan man då undra? Jag vill att allting ska ha en klar mening, jag vill känna att min existens betyder någonting. Mina egna krav på mig själv tillåter mig inte att misslyckas, och när jag då misslyckas så blir jag ond på mig själv och min egna värsta fiende.
 
Det är som att jag är livrädd för varje andetag, för att jag ska vara icke-sysselsatt. Jag måste komma över det. Jag tyckte att det var mycket underligt igår när jag kom till min psykolog och hon sa åt mig att sätta mig ner "och vila" en stund. Vila? Va? Jag vilar sällan aktivt, med mening. Jag vet inte hur man slår av hjärnan och bara finns till.
 
Något att träna på kanske. Träna på att vila, vad dumt det låter, men ändå viktigt.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Yolanda - "Det här är mitt privata krig"

kram

2014-02-26 @ 19:26:10
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: