Kroppen börjar anpassa sig!

2014-12-02 @ 18:22:26
Nu har jag nått en ny milstolpe i mitt försök att gå ner i vikt på ett sunt sätt. Håll tummarna för mig, för nu har jag börjat få en regelbunden menscykel. Är man överviktig eller underviktig så kan cykeln bli oregelbunden och försvinna, men nu visar min kropp mig att den mår bättre genom att menstruera. Jag trodde aldrig att jag skulle bli glad över att ha mens...
 
Rent viktmässigt har jag hamnat på en platå, men det är okej för mig just nu. Jag behöver snarare träna på att hålla vikten än att gå ned - för jag skulle antagligen kunna rasa i vikt om jag ville men det skulle aldrig hålla. Därför håller jag aldrig på med bantningskurer och liknande, jag ändrar på min livsstil och jobbar för ett bättre mående. Jag har nämligen insett att mitt liv kan bli långt om jag har tur och får må bra så det är ingen hets.
 
Det vore också helt insiktslöst att tro att jag som varit överviktig sedan jag var liten kommer kunna gå ner i vikt snabbt. Det har tagit mig ett liv att stadigt gå upp i vikt och det kommer ta längre tid att gå ner i vikt. Huvudsaken är att jag vet att jag är älskad som jag är, tjock eller inte. Huvudsaken är att jag vet att mitt värde inte sitter i min vikt.
 
Ikväll ska jag äta kladdkaka!
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: yolanda

Kladdkaka är awesome :-D

2014-12-02 @ 22:19:24
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com
Postat av: Minna

Fasen vad bra du är!

2014-12-04 @ 09:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: