Tungan rätt i mun.

2014-08-07 @ 16:21:01
Jag sov olagligt länge i natt/ i morse/ idag och jag skäms lite även om jag i hörnet vet att jag behövde det.
 
Boendestödet har varit här och vi gick till ÅC, sedan helgstädade vi. Det var inte så mycket som behövde göras, den lilla disk som fanns tog boendestödet hand om, Mary dammsög soffan och jag dammsög lägenheten. Det är rätt bortplockat, vi har nått en viss standard med en lagom stökig lägenhet. Vi skulle bara behöva bo större så att vi fick plats med platsen också.
 
Jag störs fortfarande av ryckningar i tungan och det är varmt som attans också. Jag hade ågren för att gå till ÅC för jag visste att det var varmt och att jag skulle bli en stor svetthög. Det blev jag också, klibbig och äcklig. Sedan slutar man ju inte svettas för att man kommer in i ett svalt rum, för då kommer eftersvettningarna. Och efter duschen kommer också svettningarna. Jag hatar att svettas. Känner mig lagomt sur och längtar till nästa vecka som tydligen ska vara en smula svalare. Det räcker nu, tack.
 
Jag väntar fortfarande på samtal från någon läkare. Jag funderar på att gå tillbaka till bara vanliga Seroquel om det nu är Depoten som spökar med min tunga, men det bör göras i samråd med en läkare. Ingen verkar riktigt veta vad ryckningarna är och det gör mig lite rädd, tänk om jag gått och blivit allergisk mot neuroleptika? Jag har en psykossjukdom och är tvungen att äta antipsykotika. Jag antar att jag inte ska oroa mig om någonting som jag inte vet någonting om men det är svårt när ryckningarna är så irriterande. Jag börjar få skavsår eller någonting på tungan tror jag, det här går inte mycket längre till.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: M

Akineton hjälper mot de ryckningarna du beskriver, många med neuroleptika får äta även akineton.

2014-08-08 @ 16:12:58
Postat av: Abhorred

Det låter som om du har fått tardiv dyskinesi ( ryckningar i tungan) som är rätt vanligt om man tar neuroleptika. Det brukar försvinna när man slutar ta medicinen. :)

2014-08-09 @ 11:42:10
URL: http://abhorredbythemoon.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: