Påskkärringar?

2014-04-17 @ 20:25:37
Idag kom hon hem! Hon kom hem och nu tar vi en stund i taget helt enkelt.
 
Det slog mig idag att det är påsk. En av mina favorithögtider, inte rent religiöst men traditionsmässigt. Jag lyssnar på Jesus Christ Superstar på Spotify men det är liksom inte samma grej när man inte har LP-knastret till. Vi har inget påskpynt, mer än ett påskägg på bordet. Inga påskkärringar har varit förbi heller, men vi har ändå inget godis så det kanske var lika bra. Är det en utdöende tradtion? Jag gick alltid påskkärring när jag var liten, fick godis och guldpengar. Det var goda tider.
 
Längtar faktiskt hem till föräldrahemmet såhär när påsken träder in. Jag har firat varenda påsk där, med JCS på LP dagen lång och god mat, soliga dagar i Nordmaling. Jag ser fram emot att åka dit på söndag.
 
Nu ska jag snusa lite Mary. Krama och klappa och känna att hon är hemma.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: