Ett ganska grått liv.

2014-04-09 @ 12:10:18
Göra någonting kreativt varje dag - Marys nya regel som jag hoppar på, det låter väldigt bra. Igår skrev vi båda på våra bokprojekt och jag förlorade mig i tid och rum på ett skönt sätt. Endast när snusen började rinna återkom jag till verkligheten. Det är en underbar gåva att kunna skriva, men man måste våga att skriva också. Annars blir det ingenting av.
 
Just nu lever jag ett ganska grått liv. Grått men helt okej. Inte för mycket som händer. Det är boendestöd och småstök, städning och matlagning och power naps och tidiga kvällar. Läsning varvat med TV. Jag önskar mig dock piggare, med mer ork. Det är kanske det enda jag saknar... Så på sätt och vis är jag väldigt tacksam. Jag tar ingenting för givet.
 
Letar lägenhet, via bostaden finns idag 12 lediga lägenheter på Öbacka. Hyrorna var strax över 11 000. Vem har råd med det? I och med att vi söker en 3:a eller kanske helst en 4:a så är jag beredd på en lite högre hyra, men inte 11 papp. Då får det vara.
 
Idag kan jag göra vad jag vill. Och det ska jag också göra. Antagligen blir det mer skrivande och att ta hand om mig själv.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: who cares

vad ska ni med en 4:a till? bara undrar, är nyfiken :P

Svar: För att få plats med platsen :) Nejmen, vi känner inte för att flytta på väääldigt länge och vill ha en stor lägenhet där vi kan växa. Ett rum ska vara pysselrum och vi vill ha ett gästrum som ska vara djurfritt för våra allergiska vänner. Tanken är att vi inte ska behöva flytta även om våra liv förändras, och man kan alltid ha nytta av ett extrarum.
Saari

2014-04-09 @ 17:43:37
URL: http://viktorias-secret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: