Inte läge.

2013-09-08 @ 15:29:30
Jag står skakig på mjuk mark, som en studsmatta, upp och ner och upp igen. Just nu försöker jag bara förlika mig med att en vän till familjen gått bort, att mitt liv tycks vara en röra, att hela världen är en röra som jag inte orkar sortera nu.
 
Det känns som att jag gått ett steg bakåt. Jag orkar inte läsa längre, istället sitter jag med hörlurarna och lyssnar på Sharon Den Adels ord. The Heart of Everything går om och om igen.
 
Ikväll åker jag tillbaka till avdelningen. Jag hoppas att igen flyttat min säng. Som det var när jag åkte så stod min säng vid handfatet, jag hade en garderob och en lampa. Mer kräver jag inte. Det värsta är om man hamnar i mitten i en två-sal, för då har man ingen lampa och två skärmar på var sin sida av sängen. Det kommer och går patienter hela tiden och det flyttas jämt om. Det är bara en av tusen störande saker.
 
Jag vill vara hemma men jag vet att det inte är läge.
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: