Lövkrig.

2013-10-04 @ 16:30:26
 
 
Idag hade min läkare klämt in en tid med mig. Han mår nog lika dåligt som mig nu. Jag sökte svar, jag måste få veta. Hur det var innan, under, efter, vad som skulle hända nu...
 
Det kändes som om jag pratade om någon annan och inte om min Maria. Jag var en av de sista som såg henne i livet, och min läkare visste inte mycket mer än mig. Det är så många olösta frågor, men jag fick hela händelseförloppet förklarat för mig. Vad vi inte vet är hur Maria tänkte. Vi kände oss ganska maktlösa där vi satt och begrundade det som skett.
 
Innan hon for hem på söndagen så hade hon den där inåtvända blicken. Jag har sett den tusen gånger förut, varför just nu?
 
Hösten busar utanför fönstret. Jag minns soliga höstdagar då jag och Maria busade och hade lövkrig. Gula björklöv singlade ner över oss och vi skrattade, busade som barn. Det är ett vackert minne av många.
 
Vi fick en ängel till låns.
 
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: