Snö, slagverk och juleljus.

2013-11-21 @ 16:09:04
Jag drömmer om snö och slagverk, jag vet inte varför vi hade en lektion i slagverk med två av mina mobbare ute bland snön i Gräsmyr, men så var det i drömmen. Jag spelade trummor för kung och fosterland.
 
Solian ger mig två besvärliga biverkningar. Ett är att jag blir hungrig, en annan är att jag blir trött på morgonsidan. Jag tror att jag sovit färdigt och stiger upp, men däckar sedan i soffan ett tag. Det är inte optimalt, men det är i alla fall inte som Leponex då jag var tvungen att sova 15 timmar per dygn.
 
Hungern kan jag inte kontrollera, men jag kan kontrollera vad jag stoppar i mig. Tyvärr så är det rätt så jobbigt att vara hungrig fast man inte behöver äta. Sömnen kan jag kontrollera till viss del, men inte tröttheten. Det är inte ätandet och sovandet som är jobbigt, det är det där med att kroppen kräver det som är jobbigt.
 
Idag har vi varit supereffektiva, som små japaner har vi städat och fejjat och dammsugit och slängt flera soppåsar samt fyllt en stor svart plastpåse med skräp. Nu går det lite lättare att andas. Är det fint omkring mig så mår jag bättre i mig själv. Dessutom så gjorde jag och Mary det mesta, boendestödet diskade några koppar och lite bestick. Fy sjutton vad vi är bra!
 
Jag har börjat inhandla julklappar. Jag är lite sen, jag hade tänkt ha ALLA presenter färdiga i november, men det ser inte ut att bli så. Ändå ligger jag åtminstone lite före, jag kommer inte panikshoppa dagen innan julafton. Jag har en tendens att köra slut på mig själv under december och sedan gå sönder på julafton och spendera de tre första månaderna på det nya året inom slutenvården. Nej, så tänker jag inte ha det i år.
 
Nä, julen ska njutas av. Granen ska upp den 1:a december, julmusik ska spelas, vi ska julpyssla och ha glada hemligheter för varandra, det ska dofta kanel och jag ska suga ur varenda droppe av det som kallas för jul eftersom det är en ljuspunkt mitt i allt det mörka. Julen ska vara lurig och klurig och god och samtidigt trygg förutsägbar. Tradition är viktigt för mig, men nu när paganism entrat mitt liv så får julen en djupare mening. Och kan man inte ha lite av varje med i den här högtiden, ungefär som Seth Cohens superhögtid "Christmukkah"?
 
Jag börjar bli rastlös. Jag ska nog åka ner lite tidigare till stan och möta upp mamma för att sedan se Dr Jekyll & Mr Hyde på Sagateatern. Nu måste jag bara hitta kameran...
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: