Pladder.

2013-11-25 @ 20:43:15
Jag är lite fast i en rävsax här. Jag såg att jag har psykologsamtal 10.30 och sedan ett möte med de som behandlar Mary klockan 15.00. Det innebär inte en lång väntan, det skulle jag ha klarat av eftersom jag är van att vänta, men jag måste ju hem och gå ut med hunden. Eventuellt måste jag prioritera bort något, och jag borde inte prioritera bort psykologsamtalet med tanke på hur jag mår. Samtidigt vill jag verkligen vara med på Marys möte. Det skulle innebära att jag tar bussen till sjukhuset på morgonen, åker hem, åker sedan tillbaka till sjukhuset och sedan hem igen.
 
Vi får se hur dagsformen är imorgon. Helst av allt vill jag ju gömma mig i Nordmaling, det skulle definitivt behövas.
 
Jag förstår inte hur jag fick i mig middag, än mindre att jag orkade duscha ikväll. Jag försöker göra det hela uthärdligt. Så länge jag har någonting att göra, vara i farten, så brukar det gå rätt bra. Som idag, då jag mestadels bara städat. Det finns alltid saker att städa och sortera. Min psykolog är inte så nöjd med att jag aldrig tar det lugnt på riktigt, att jag inte bara kan sitta upp och ner och känna mig lugn. Vi arbetar med det, arbetar för att jag ska kunna slappna av.
 
Som jag avundas min far. Han kan somna på en minut och sova en kvart på dagen, medan jag behöver kanske en timma på mig för att somna mitt på dan. Powernaps är inte min styrka. Jag är spänd som en fjäder, jag kan inte bara lägga av mig allting och vila en stund.
 
Men någonting jag kan säga, är att Vitt ibland brukar sjunga för mig när jag ska sova. Vitt sjunger med ljus röst en låt från Jesus Christ Superstar. Om att låta jorden snurra ett tag utan mig, att vila nu. Det brukar kännas tryggt, men samtidigt låter det ju helt sjukt. Jag märker när jag skriver om det hur knäppa saker är egentligen, hur jag skiljer mig från mängden. Jag är kanske tokigare än jag verkar. Eller klokare? Eller någonting.
 
Jag begär inte att bli förstådd eftersom jag inte kan ge den informationen. Inte nu, i alla fall.
 
Nu ska jag kolla upp tågtider och se om jag lyckas ta mig till Nordmaling imorgon eller om jag ska skjuta på det.
 
 
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: