Vad händer om man sparkar en hund?

2013-03-05 @ 18:21:54
Nu har jag kommit till den punkt i min bok där jag verkligen måste komma åt rätt information för att kunna ge den. Jag måste ta reda på mer om vapen, vad som är vanligt att ha hemma om man är jägare och hur det står till med vapenlagar och licens och sådant. Sådant som jag inte vet. Min far är en vapenvägrare vilket jag är otroligt stolt över, så jag har ingen erfarenhet hemifrån. En farbror till mig är med i ett jaktlag men det verkar som att han mest njuter av att sitta och med kaffe äta toscakaka i skogen och slumra till där han sitter.
 
Helst skulle jag vilja bli visad olika vapen och hur de fungerar, men det känns inte som att man frågar folk över en kopp kaffe direkt. Jag vill känna vikten, veta hur man laddar om och vad man använder, var man handlar det och så vidare. Jag kände mig något dum som vid en släktsammankomst började fråga ut min moster om vapen. Jag är inte alls våldsam även om jag likt Charlie Sheen har en passion för ilska. Det är ju ilskan samt fascinationen för fenomenet skolmassaker som driver mig i mitt skrivande, samt skrivandet i sig själv.
 
Nu lägger jag ner skrivandet för dagen. Jag är inte alls lika skärpt som tidigare idag. Får jag en akut idé så skriver jag såklart, men jag tänker inte pressa mig själv.
 
För lite inspiration såg jag filmen Heart of America, så sjukt vidrig. Vad händer när man sparkar en hund om och om igen? Jo, den biter.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: a

Hej .Jag har en far som är jägare. Och för att få att ett jakt vapen. så behöver du en licens. Och ett vapen skåp. För att få licensen måste du först gått en jägarkurs. Som består av praktiskt prov att skjuta på en pappers bit som ser ut som en älg. den ska du kunna skjuta både när den "springer" och "står" still. Sen har du teoriprovet. där ska du kunna massa om älgen och hur du slaktar och sådant.

detta gäller alla vapen som klassas som vapen,

Undantag som jag vet om är luftgevär. ett sådant gevär där du har skott som inte kan döda en människa eller skada. Men där i mot ska du ändå inte sikta på en människa med luftgevär för det gör lite ont kan jag tänka mig.

och luft pistol tror jag det finns något som heter med. men mer kan du söka på googel.

lite hjälp kanske:)

2013-03-05 @ 20:50:31
Postat av: elin

http://www.svt.se/dox/bully

2013-03-05 @ 23:49:39
Postat av: Evelina

Testa att gå in på en affär typ Jaktia och säg att du söker lite bakgrundsinfo för en bok. Beskriv i vilket syfte vapnet ska användas i boken så kan ju dem tipsa om en passande modell som du kan få mer info och skriva om. Hoppas det hjälper :)

2013-03-09 @ 21:51:16
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: