Magsjuk.

2013-03-10 @ 14:29:33
Jag är verkligen ynklig på riktigt. Det visar sig att det här var en maghistoria. Lätt feber, ont överallt, snurrig men jag har inte kräkts i alla fall, det har kommit "andra vägen". Jag vägrar spy.
 
Igår skulle det vara fest och kul, och kul var det ju, men jag önskade att jag var frisk. Jag fick ringa runt och avboka med alla som skulle komma. Jag minns att jag satt i badkaret, hur jag nu orkat mig dit, och tänkte att "nej, jag orkar inte ha besök". Så var det med det.
 
Så kunde jag såklart inte sova. Symptomen var kvar. Idag, ta i trä, har jag inte haft några symptom utom yrseln, mattheten och allt det. Ingen feber tror jag även om jag känner mig frusen. Mary tar hand om mig, tycker synd om mig, lägger sin arm runt mig och jag vill säga förlåt, för om jag smittar så är hon ju såklart körd. Men det var hon som sa det, vid det här laget så kan hon inte åka någon annanstans utan blir hon smittad så är hon redan det.
 
Sist jag hade den här sjukan, för den liknar vänterkräksjukan jag haft en gång tidigare, så var jag sämre än vad jag är nu. Kanske är det inte vinterkräksjukan. DÅ, förra gången, var det vinterkräksjuka fast jag inte kräktes. Jag var inlagd och blev isolerad och de testade mig och jag visade positivt. Hur länge var jag isolerad? 6 dagar? Det var hemskt.
 
Imorgon avbokar jag boendestödet, jag vill inte bidra att någon blir såhär sjuk (även om jag är glad att det kunde vara värre). Dessutom orkar jag ändå inte göra någonting. Jag är bara trött, utom när jag ska sova. Då är jag less. Jag behöver samla energi nu.
 
Ynk ynk!
xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: