Helt slut.

2013-03-20 @ 15:43:26
Jag är helt slut och har känt mig rätt förvirrad idag. Jag kom hem nyss och har äntligen landat i soffan. Min rygg gör ont och mitt huvud har kortslutning.
 
Jag åkte till sjukhuset och följde med en vän till tandläkaren. Hon har extrem tandläkarskräck. Det visade sig dock att hon oroat sig i onödan, undersökningen tog max 2 minuter. Hon ska tillbaka vid annat tillfälle.
 
Jag åkte till EBC för att ha bildterapi, men det visade sig att jag visst hade tid med min psykolog på rehab. Jag slängde i mig matlådan och fick skjuts av en snäll man. Jag kan inte koppla ansiktena till namnen där ännu, det är svårt. Jag kände mig så malplacerad, som om jag bara åkte med, inte fanns. Så hoppade jag av vid psykiatri-ingåengen och gick till min psykologs kontor.
 
Hon är expert på stress och ångest och det är ju det jag behöver hjälp med. Jag är beroende av stress, endorfiner, ett liv i snabb takt, men jag mår inte alltid bra av det. Jag fick i läxa att ta det lugnt och tänka på mig själv. Jag får så dåligt samvete hela tiden för att det känns som att jag jämt är skyldig saker till massor av personer och det tär på mig. Jag har alltid varit så och vet inte hur jag kommer ur det, så vi får väl helt enkelt se hur jag lyckas.
 
Ringde ett desperat samtal till Mary. Snälla säg att du har snus hemma. Tyvärr hade hon inte en extra dosa. Där någonstans orkade jag inte tänka längre, jag var på väg hem. Nu har jag varit ute med Puffen och Mary ska gå på macken och köpa diverse. Jag ska sjunka ner i ett bad och värma mina stackars kroppsdelar. Min rygg värker och jag är helt enkelt slut.
 
Helt slut.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Charlotta Mathisen

Hej raring.
Jag avundas dig all din energi, samtidigt som jag förstår att det är jobbigt och att du verkligen önskar varva ned. Min tanke säger låt oss dela på våra sätt att vara :).
Jag var ute med våra hundar och trodde att både jag och sparken skulle fara på en flygtur, så jag återvände hem till en kopp varmt, starkt, ljuvligt och gott kaffe, med nöjda hundar.
Tankar C

2013-03-20 @ 16:10:57
Postat av: Silverglitter

Jag känner igen mig i att vara beroende av ett superaktivt liv, men vara allergisk mot det på samma gång. Världens dilemma som jag verkligen inte vet hur man löser.

Hoppas ett bad hjälpte lite grand i alla fall. Jag funderar på att ta ett jag med, faktiskt.

Kram.

2013-03-20 @ 16:29:47
URL: http://silverglittrande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: